kraampakket

hallo allemaal.Ik had even een vraagje ik beval van mijn tweede kindje in het ziekenhuis op mediche indicatie omdat ik suikerziekte heb maar ik vraag me wel af of ik dan ook nog een kraam pakket nodig ben wie weet hier antwoord op?want ik heb mijn verzekering wel gebeld maar het word niet vergoed en de kraamvrouw en dat soort dingen word wel volledig vergoed.bedankt alvast voor jullie reacties.Groetjes bianca (26wk)
 
in het kraampakket die ik heb gekregen zitten voornamelijk spullen voor een thuisbevalling. Ik beval ook in het ziekenhuis. Uiteindelijk verwacht ik wel dat ik zo beetje alles kan gebruiken, maar ook alleen omdat ik het in huis heb. Waarschijnlijk is het goedkoper om die paar kleinde dingentjes die je wel nodig hebt, apart te kopen. Maar er zit in niet elk pakket hetzelfde. Anders moe4t je even navragen bij je verzekering wat erin zit.

Succes. Fanny
 
Je zou ook eens na kunnen vragen bij de organisatie waar je kraamzorg van krijgt wat zij nodig vinden dat je nog in huis hebt voor na de bevalling. Zij moeten tenslotte met die spullen aan de slag!

Groeten,

N.
 
Ook al beval je in het ziekenhuis dan heb je nog wel een aantal dingen nodig zoals watten, alchohol 70%, kraamverband (de inlegluiers van de Edah zijn goedkoop en en zien er precies hetzelfde uit 30 stuks voor ± € 2,00) steriele gaasjes (6-tientjes genaamd) zeep om je handen te wassen liefst vloeibaar en in het kraampakket zitten ook altijd wat matjes en een zeiltje voor als je vliezen breken maar dit kun je ook opvangen met een groot stuk plastic. Aan 2 of 3 matjes heb je wel genoeg dit is om de 1e dagen erop te liggen of eventueel onder je billen als de KV je na wilt kijken.
Succes met halen groet Sannie
 
hoi, ja ik wou t zelfde zeggen, je hebt wel wat nodig voor als t zich aandient om bijv vruchtwater op te vangen etc, maar of je nou zo'n heel pakket nodig hebt? wel gek dat je t niet vergoed krijgt, ik dacht dat t standaard wel gebeurde, je betaald immers genoeg premie! maar ja...
Maar je zou ook even je vk kunnen vragen over hoe en wat.
gr fie
 
wat wordt precies niet vergoed??
volgens mij heb je recht op dat kraampakket.
Ik moet op medische indicatie ook in het ziekenhuis bevallen (ivm trombose), maar ga toch een pakket aanvragen...zoals de reacties hierboven...het is toch wel handig om wat van de spulletjes in huis te hebben.
Groetjes,
 
Terug
Bovenaan