kraampakket

Ging net informeren bij mn verzekering waar mijn kraampakket blijft (ben over 4 wkn uitgerekend) Eerst stond hij volgens haar bij het postkantoor, toen bij mn kraambureau en toen kreeg ik te horen dat ik m niet zou krijgen...
Mevrouw aan de lijn had totaal geen verstand van zaken.... Zo irritant...
Vraag me nu af in hoeverre heb je dit pakket nodig als je in het ziekenhuis gaat bevallen?
Hoop dat jullie me met deze vraag kunnen helpen, maandag moet ik weer naar de VK dus zal bij haar ook even informeren!
Groetjes L81 (36 wkn)

Hoi

Elk kraampakket is anders,maar ik ben ook in het ziekenhuis bevallen maar in mijn kraampakket zat ook heel veel kraamverband en netbroekjes in  en die kun je daar en thuis zeker goed gebruiken.
Ook zitten er veel matjes in die je onder je neer kan leggen als je weer thuis bent
tegen het doorlekken.
Verder zaten er bij mij navelklemmetjes in voor mijn dochter (altijd makkelijk)
Dus je hebt er in het zieken huis nog niet veel aan maar zeker wel in je kraamweek.
Geniet nog even van de laatste loodjes en heel veel succes met je bevalling.

groetjes ilona

inderdaad kraamverband en kraammatrasjes zijn erg handig, ook het flesje alcohol om bijvoorbeeld de thermometer te ontsmetten.
Je moet wel een kraampakket hebben, want stel nou dat je om wat voor reden dan ook het ziekenhuis niet haalt en toch thuis moet bevallen? Je kunt als je niets van de verzekeraar krijgt (raar trouwens) de spullen ook los kopen. In ieder geval kraammatrasjes, een zeil voor op je matras tijdens en na de bevalling, alcohol, een navelklem, watten (geen schijfjes)  en kraamverband.

groetjes, Ellen

Ik las in één van de berichtjes dat er VEEL kraamverband in zo'n kraampakket zit, nou, eerder veel te weinig. Ga er niet van uit dat alles wat je nodig hebt in dat pakket zit, je zult toch wat extra dingen moeten halen. Ik gebruikte 1 pak kraamverband per dag!

het kan per zorgverzekeraar verschillen wat er in het kraampakket zit. maar als je bijvoorbeeld een jongeren of studentenpolis hebt ben je helemaal niet voor kraamzorg verzekerd!!! dus krijg je ook geen kraampakket. vraag gewoon aan je vk wat zij vindt dat je minimaal moet hebben, dat kun je bij iedere grote drogist kopen.

een kraampakket is inderdaad handig ook al wil/moet je in het ZH bevallen. Mijn VK adviseert dan ook dat gewoon is in huis te hebben. Zij heeft vast ook wel een lijstje met de dingen die er in horen te zitten. Het meeste is gewoon bij de drogist te koop. Enige prijsvergelijking is wellicht wel wenselijk, want de prijzen wijken nogal af van heel duur tot redelijk goedkoop.

hoi,

als je kraampakket niet vergoed wordt kun je er ook altijdt 1 halen bij je apotheek.
kraampakket is altijdt nodig ook als je van plan bent om in het ziekenhuis te bevallen.
het kan in ene zo snel gaan dat je het ziekenhuis niet meer red en dan is het toch fijn als je alles in huis hebt.

Terug
Bovenaan