kraampakket

hallo allemaal

vanaf vandaag ben ik dan 37 weken dus mag nu thuis bevallen vandaag alles dan ook maar even klaargemaakt klossen onder het bed jeeee wat hoog.
maar wie van jullie heeft nog meer het kraampakket van de amicon? er zitten zoveel dingen in dat ik denk wat moet ik ermee zoals zon geel pak met 10 onderleggers waar zijn die voor want er ligt ook zon onderlegger los in? en dan het inlegverband is dat niet hetzelfde als kraam verband? ja klinkt dom mischien maar is mijn eerste. en dan die beschermhoes doen jullie die van tevoren op het bed?

en dan nog iets heeft iemand ervaring met zoogcompressen? welke kan ik het beste aanschaffen ik heb die van de kruidvat nu maar vindt die zo dik.

groetjes

Ik denk dat je de onderleggers bedoeld voor tijdens je bevalling. Zo kunnen ze meteen er een weghalen als die vies is. Weet het niet zeker, maar denk dat je die bedoeld. Met m ´n eerste heb ik ze gebruikt om de nachten na de bevalling bloot op te slapen. Dus al verlies je bloed, komt het daarop. Door te luchten schijnt het sneller te genezen.

Zoogkompressen, ik heb ze bij de etos vandaan. Maar ja, ze blijven dik hoor, welke je ook neemt! :)

Groetjes sientje

Hoi hoi,

nou mijn bed staat ook hoog hoor. Ik heb zowat een trap nodig om er een beetje
makkelijk uit te stappen.
Maar over die plastic mat. Ik heb hem al in mijn bed liggen, en daarop die ene lose (waarschijnlijk grotere) kraammat. Daarover mijn molton en matras hoes.
Dit heb ik gedaan omdat ook je vliezen kunnen breken als je in bed ligt.
En dit is geloof ik ook wel de bedoeling dat je dit doet.
Alleen een nadeeeeeel, ik heb het al warm in bed. En nu nog warmer door dat plastic.
Die andere matjes zijn voor tijdens de bevalling, wat al werd gezegd, ook voor na de bevalling.

Nou doei,

Nance

Wat ik ook ideaal vond, was ....ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen, vanwege mijn 15 dagen over tijd....
Dus de matjes waren hier nog ongebruikt. Ik heb ze maanden lang als verschoningsmatjes voor de beeb gebruikt beneden in de woonkamer. Was er dan een spontane spuitpoepactie of een plassend kind , dan kwamen ze enorm van pas en je gooit ze gewoon weg daarna.

groetjes manon

Terug
Bovenaan