Kraampakket

Dag allemaal,

Ben een novembermoeder, maar post dit even hier omdat ik denk dat meer mensen er iets aan kunnen hebben.

Ben alleen basisverzekerd en krijg dus geen kraampakket. Nu moet ik, ivm complicaties bij de geboorte van de vorige, in het ziekenhuis bevallen, maar ik vroeg me af of er nog dingen zijn die wel in dat pakket zitten, en die ik nu dus niet heb, en die ik dus moet kopen.

Had zelf al bedacht: flesje alcohol, kraamverband.

Vergeet ik dan nog wat? Want navelbandjes bv., die heb je toch niet nodig als je niet thuis bevalt? En wat zat er nog meer in dat pakket? Weet eigenlijk alleen nog dat het een groot pak was..

Alvast bedankt! Maria
 
Waterdichte molton of zeiltje, en misschien van die matjes die vocht/bloed opvangen voor als na die tijd controle hebt en je je bed niet vies wilt hebben? Van die netbroekjes?

Ik heb dit alles gebruikt bij de gebroken vliezen, maar gin daarna naar het ziekenhuis..

Weet niet waar je woont, maar ik heb nogal wat over, kan je zo afhalen...
 
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en het enige wat wij gebruikt hebben zijn de zeiltjes om de matras te beschermen tegen vruchtwater (als de bevalling spontaan begint met breken van de vliezen), de onderleggers (de vierkante matjes) voor de controles van de kraamzorg m.b.t. hechtingen en zo, het kraamverband, de alcohol en we hebben nog watten en gaasjes gebruikt. De watten voor het schoonmaken van de oogjes en de gaasjes om met alcohol het naveltje te kunnen deppen. Verder zit de rest ongebruikt in het kraampakket.
De netbroekjes vond ik helemaal niet fijn, een grote slip is veel praktischer en de andere dingen heb ik niet gebruikt (geen idee wat er verder nog in zit eigenlijk)...
 
In mijn pakket zit het volgende:
- 2 doosjes gaasjes 8,5x5;
- 5x2 steriele wondcompressen 10x10;
- 120 ml alcohol 70%;
- 200 gram katoenen zigzag-watten;
- 2 pakken kraamverband;
- 1 pak inlegverband;
- 8 celstof onderleggers 60x40;
- een plastic zeil voor op het bed;
- een thermometer;
- 1 steriele navelklem;
- 1 stretch netbroekje
- vloeibare hygienische handzeep
- luiertape

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Liefs
 
Esk, ik vond die netbroekjes juist heerlijk..heb wat extra achterovergedrukt bij het verlaten van het ziekenhuis en er echt twee weken mee rond gelopen.. Ze kunnen wel een keer door een sopje..
Grote onderbroek kan ook, maar aangezien ik al een grote maat had, was dat lastig vinden.
Het is dus heel persoonlijk blijkbaar
 
Dankjulliewel allemaal!

Jij ook, Femmmke, voor het aanbod, maar ik denk dat ik gewoon nog een pak watten haal, en dat ik het daar dan verder maar bij laat. Ik heb nog wel een antibedplaszeiltje van mijn zoontje, die gebruik ik wel als het nodig is...

Die netbroekjes herinner ik me ineens ook weer, hahaha, totaal vergeten, maar ik kan zonder, inderdaad!
 
Terug
Bovenaan