kraamreceptie of kraambezoek?

A

Anoniem

Guest
Wat hebben jullie gedaan en heb je er achteraf spijt van? Wat doe je bij een eventueel volgend kindje?
Ik vond kraamrecepties nooit leuk om naartoe te gaan. Je werpt een blik in de kinderwagen, je feliciteert de ouders en voor de rest spreek je een uur met de mensen waarmee je naar de receptie ging, omdat niemand anders tijd voor je heeft.
Voor ons stond dus al vast: wij doen gewoon kraambezoek. Lekker gezellig kletsen over de baby, kamertje bekijken, beschuitje erbij enz.
En wij hebben er achteraf SPIJT van!! We zouden het nooit meer zo doen. 4 maanden lang kregen we bezoek over de vloer. Voor onze dochter werd geboren vonden we bezoek heel gezellig, nu zijn we blij dat we rustig kunnen genieten van gewone dagelijkse bezigheden!! Heerlijk die rust. Herkenning of denk je er anders over?

veel herkenning!

Wij hebben er veel spijt van gehad dat we ons hebben laten overhalen om gewoon  kraamvisite i.p.v. kraamfeest te doen.  Dit ook omdat ik en de baby het lichamelijk nog niet aan konden. Bijna elke visite was een drama...

Ik kan me iets van jullie verhalen voorstellen. Toch zou ik persoonlijk nooit 'n kraamfeest geven om de reden die jullie noemen.
Een troost, als moeder van drie kan ik je vertellen, dat bij ieder later kind er minder kraamvisite komt.

Judith

hoi

wij hebben kraambezoek gedaan,
de kraamweek 1x per dag iemand, verder rust
en de week na de kraam was mn man nog vrij, en toen ook 1x per dagdeel iemand
mijn tip is doe het niet de hele dag door,
geniet van deze tijd, en bezoek kan altijd nog

kraamfeest vind ik ook niet zo

hihi Juup dat was hier duidelijk te merken bij onze jongste kwamen er 80 felicitatie kaarten en als we twee rollen beschuit hebben gebruikt is het veel.

Bij de eerste komt iedereen bij de tweede.............. ik weet niet waar ze gebleven zijn.

Was ik blij toen er van de week met 7 maanden nog iemand kwam, toch nog iemand op bezoek waar we ons wonder aan konden showen!

Nee hier geen kraamfeest, vind het zelf niet leuk om heen te gaan en vind het ook niet leuk om er 1 te geven.

Erge vind ik nog mensen die ons uit gaan nodigen voor hun kraamfeest terwijl ze zelf niet op kraambezoek zijn geweest (bij geen van onze kinderen!).

Groetjes
Chris

Hoi hoi,

Ik heb bij alle twee mijn meiden gewoon kraamvisite gedaan, omdat ik dat prettiger vind en ik vind het erg leuk als er mensen langskomen, maar afgelopen weekend waren we op een kraamfeest en dat vond ik eigenlijk ook wel heel erg leuk hoor...

Maar geen spijt van mijn keuze hoor

groetjes Yvonne

Oh en christianne, ik heb het zelfde hoor, van mij mogen er voor Naomi ook nog wel mensen komen...vond het echt veel minder als bij de eerste...

Misschien een idee voor de eerste gewoon kraamvisite te doen en voor de tweede een feest, dan lijkt het nog wat...

groetjes Yvonne

Vond het ook moeilijk, toch gewoon kraambezoek gedaan.... Alleen nu Jennifer bijna 6 maanden is kregen we vorige week nog kraambezoek. Ik weet niet wat ik bij een eventuele volgende zal doen.
En ik hoor ook steeds vaker dat het bezoek bij een 2e minder wordt, dus wie wil er dan wel komen op een kraamreceptie, want misschien voelen ze zich dan verplicht... Kweet niet!

Terug
Bovenaan