<p>Ik moet echt mijn hart even luchten en wil starten met zeggen dat als je nog moet bevallen je dit niet moet lezen </p><p>Mijn bevalling is nu een week geleden en was enorm heftig. Met 2cm ontsluiting kreeg ik een weeën storm. Om dat de vk dacht dat dat meer ontsluiting zou betekenen mochten we naar het geboortehuis komen. Eenmaal daar na de ergste autorit van mijn leven bleek ik nog steeds 2cm te hebben. Hierdoor doorgestuurd naar het ziekenhuis en een ruggenprik gekregen. Omdat er geen pauzes tussen de weeën zaten en ik ze dus ook niet meer kon opvangen. Toen was alles prima tot ik met 5cm enorme persweeen kreeg. Ook deze kwamen binnen 2/3min achter elkaar en gaven niet meer ontsluiting. Omdat een ruggenprik hiervoor niet helpt heb ik erbij fentinyl gekregen(opiaat). Dit hielp. Maar de ontsluiting kwam maar niet verder dan 6cm. Weeen opwekkers gestart en die na een uur opgehoogd waardoor de persweeen terug kwamen maar wel na een uur 10cm. Na een bevalling van 25u is onze zoon geboren.</p><p>Ondanks dat dit absoluut niet de bevalling was die ik wilde (lekker in bad enzo),kijk ik er prima op terug. Iedereen was zo lief en ik werd heel snel geholpen steeds. Mijn klachten werden serieus genomen en een prachtige zoon.</p><p>Daarna hebben we se beste liefste kraamzorg ever gekregen. En de borstvoeding loopt als een tiet. Alles gaat perfect en toch voelt het niet zo. Ik ben zo onzeker en bang om op eigen benen te staan. Onze kleine man slaapt de nacht al door en het enige ding zijn krampen war tot enorme huilbuien lijden maar daarvoor zijn we nu met medicijnen begonnen die hopelijk helpen.</p><p>Het ergste vind ik de wanhoop bij mijn man. Ik zie aan hem dat hij kapot is. Hij heeft de bevalling veel heftiger ervaren dan ik. En hij voelt zich zo verantwoordelijk voor mij en onze zoon. Hij gaat er echt aan onderdoor en gelukkig na praten brak hij en sprak dit ook uit. Hij voelt zich enorm schuldig dat hij niet geniet en zich niet verliefd voelt op onze zoon terwijl... wie zegt dat dat moet? Hij is te lief en maakt zich alleen maar zorgen ten kosten van zichzelf. Nu laat ik hem slapen snachts in de hoop dat hij door slaap opknapt(wij slapen tijdelijk apart omdat zijn apneu bitje gemaakt word) </p><p>Sorrie voor dit veel te lange verhaal maar ik vind t zo moeilijk. Ik vraag me zo af wanneer het beter word. Nu is het huilen eten en slapen voor onze kleine man. En als ik het opzoek lees ik ongeveer 6weken. Dan kan ik me niet voorstellen dat ik dat kan!!</p>