Kraamtranen

<p>Hallo,</p><p>ik ben vorige week woensdag bevallen van mijn prachtige dochtertje. Ik heb al een zoontje van 2 jaar en 2 maanden rondlopen. Merk dat het erg zwaar is nu al. En omdat ik lichamelijk nog niet oké ben voel ik me snel schuldig dat ik niet alles met hem kan doen...</p><p>nu zit ik zelf een beetje met een dingetje, ik heb bij mijn eerste bevalling erg veel bloed verloren waardoor mijn HB 3.8 was, hierdoor heb ik van het begin een “depressie” aangewakkerd waardoor ik totaal niet kon genieten van mijn zoontje. Ik heb toen professionele hulp gehad, antidepressiva etc etc en na 5 weken voelde ik me alweer beter. Ook meteen gestopt met die medicatie want ik wist wel dat het niet daaraan lag maar puur aan het ijzer gehalte wat weer een beetje op pijl aan het raken was. <br /><br /></p><p>nu zit ik nog in de kraamweek van m’n 2e en ben oprecht wel blij maar denk ook steeds terug aan die andere tijd.. het was voor mij echt een trauma. Nu had ik wel al kraamtranen enz maar dat trok weer weg. Sinds vanmiddag heb ik dat ik ook echt paniekaanvallen krijg en waarom? Geen idee.. gewoon bang om hetzelfde mee te maken. Nu lig ik ook in bed en de kleine slapen alle2 maar zelf kom ik niet in slaap door al dat gepieker.. hebben mensen tips wat ik kan doen ik wil niet terugvallen net als toen ?</p><p> </p><p>xx N.</p>
 
Hi mama,
gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Is de grote broer een beetje trots? 


hoe ging je bevalling dit keer? Natuurlijk lig je even ‘in de kreukels’ maar dat hoort er bij. Ook mentaal even je draai moeten vinden hoort er bij. Misschien kun je de huisarts bellen en even je hb laten prikken? Dan heb je zwart op wit hoe het er voor staat en kun je die twijfel afvinken. 
Als je ze dan toch aan de telefoon hebt zou ik ook uitspreken dat je bang bent om in de put te raken. Ze hebben vast kleine tips voor je. 


ik denk dat je heel normaal bent met deze twijfels. Het nieuwe ouderschap vraagt om aanpassing en dat gaat nou eenmaal niet van vandaag op morgen. 


wees lief voor jezelf!?
 
Terug
Bovenaan