Kraamtranen?

Hoi,

Ik heb sinds een week echt continue dat ik volschiet om het een of ander. Soms pure ontroering als ik naar mijn lieve Diederikje kijk, maar ik ben ook een aantal dingen zat. Bijvoorbeeld dat ik na die heftige bevallilng nog zo'n stroom van die k-kwalen heb gehad (stuwing, huiduitslag als allergische reactie op de antibiotica, giga-aambeien, darmkrampen, etc.) waardoor ik elke dag nog wel krom lig van de pijn.

Maar een groot punt is ook dat ik mijn schoonfamilie (ouders) op een andere manier zie sinds de geboorte. Ik ben heel teleurgesteld in het feit dat ze mijn man zo weinig morele steun hebben geboden vlak na de bevalling. Hij heeft echt een shitdag (zacht uitgedrukt) gehad in het ziekenhuis, toen ik op de intensive care lag. En zij lijken zich alleen maar druk te maken over het feit dat zij opa en oma zijn geworden. Of het ook ECHT zo is, weet ik niet goed, maar zijn moeder was bijv. overduidelijk beledigd dat wij van mijn ouders al een zilveren rammelaar hadden gehad, toen zij er ook mee aankwamen (terwijl ze dat van tevoren wist!). Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat zij denkt dat wij veel vaker bij mijn familie zijn, etc. terwijl dat ECHT niet zo is.

Dinsdag hebben ze het geboortekaartje gekregen, geen reactie. Vandaag is mijn man even langs geweest en dan zeggen ze wel: wat een leuk kaartje, maar ik vind dat gewoon zo sneu voor hem. Ik lijd hier overigens meer onder dan hij, hij heeft inmiddels wel geaccepteerd dat zijn ouders nou eenmaal zo zijn. Ik realiseer me nu gewoon dat we dit soort dingen altijd van ons af hebben laten glijden, maar ik vind sinds de geboorte gewoon dat er een moment is dat ze daar niet meer mee weg zouden moeten kunnen komen, en dat mijn man daarin wel meer voor zichzelf mag opeisen. Maar ja, ik maak me hier dus vooral druk om, hij niet.

Dit kost me zoveel energie, ik denk hier veel over na momenteel. Ik vind mijn eigen familie wat dat betreft zoveel relaxter dan mijn schoonfamilie. Wat ben ik blij dat mijn ouders en zussen/broer wat subtieler en sensitiever zijn zeg!

Het lastige is dat ik momenteel echt helemaal GEEN zin heb om bij mijn schoonouders langs te gaan, of dat ze hier langskomen. En al helemaal niet zonder mijn man erbij. Ik ben er gewoon even zo ontzettend klaar mee... Maar ja, ik kan hun hun kleinkind ook niet onthouden natuurlijk (en dat wil ik ook niet).

Enerzijds denk ik dat ik echt wel een terecht punt heb, maar ik ben ook gewoon nog zo hormonaal dat mijn relativeringsvermogen wellicht wat aangetast is;-) Ik vind het heel lastig om enerzijds lekker mijn emoties de vrije loop te laten en anderzijds mezelf eens ernstig toe te spreken. Maar het zal wel moeten, want dit is gewoon energieverspilling.

Herkent iemand dit? En nog tips? Ik bedoel, ligt dit echt aan mij en mijn hormonen? En hoe krijg ik dat dan weer een beetje onder controle?

tja.... ik kan nu een heel verhaal gaan typen over mijn schoonmoeder , dit ga ik je echt besparen.
wat ik wel wil zeggen is dat ik mijn (toen nog) schoonouders beter heb leren kennen als voor we kids hadden.
nu na de 3de is het alleen maar minder geworden.
mijn man zegt ook: ik zie jou ouders meer als ouders als ik ooit de mijne heb gezien...
kei hard maar we hebben er echt geen fli***** aan.
een klein voorbeeldje is dat ze geen kaartje heeft gestuurd want ze was toch al 2x langs geweest!!!
(waarvan 1x in het zh 10 min voordat de bezoektijd was afgelopen) in het zelfde verhaal zegt ze dat een kaartje een blijvende herinnerning is, leuk om terug te zien later voor Bjorn!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dat is maar 1 van de zoveel 1000 de voorbeelden.
wat heb je daar aan he?

ik heb helaas geen tips, ja ik zou zeggen: geef het aan! helaas werkt dat niet bij ons want ze snapt het gewoon niet.
hopelijk werkt het bij jullie wel!!!!

iemand andere tips? ik hoor ze ook graag!

enne blossom, je hormomen is een kwestie van tijd...

wat vervelend!

tips heb ik niet voor je kan je alleen veel sterkte wensen met deze #@#$ situatie.

ps weet niet of je nog steeds aambeien hebt maar voor aambeien zijn echt goede medicijnen, ik had er ook vreselijk veel last van en gebruik was ik er met 2 dagen vanaf. mijn dochter ligt nu bij me te slapen kan dus niet naar boven lopen om op te zoeken hoe het heet maar laat me ff weten als je het wilt gebruiken dan laat ik je wel weten hoe het heet.

sterkte met alles!

hey Meis,

Herken het wel een beetje; bij mij ging het om andere zaken, maar ook mijn gevoelens waren (en zijn) nog steeds enorm uitvergroot. En dan kan je in je hoofd heel goed bedenken hoe het is, en dat het allemaal wel mee valt, of dat je je niet druk moet maken etc. Maar dan komen die hormonen, en de tranen...

In iedergeval niet proberen in te houden, dat werkt niet. En veel praten. Hetzij met je man, of hier, of met vriendinnen, ik heb gemerkt dat het vertellen van mijn gevoelens, hoe stom soms ook, echt wel helpt! En aangezien je schoonouders in dit geval het probleem zijn, moet je ook vooral niet met hen praten... Omdat je niet zeker weet hoe "echt" die emoties zijn. Maar voor de rest...

Liefs,

T

ps en het hoort erbij he, die tranen ;)

hey Blossom,

Ik heb gelukkig een fijne familie en schoonfamilie. Dus ik kan je hierin helaas geen tips geven.
maar dat van die kraamtranen herken ik hoor!
Ik heb zeker een week lang elke dag flink gejankt. Ik had ook een zware nasleep van de bevalling en moest daar erg van herstellen. Hierdoor kon ik niet meteen 100% van mijn meisje genieten. Ik kon haar bijvoorbeeld niet troosten als ze huilde, omdat ik daar de kracht niet voor had.

Ik vind het echt vervelend voor je dat je schoonouders zo raar doen. Vooral voor je man, Want ik weet dat mannen het behoorlijk zwaar hebben als hun vrouw het zwaar heeft en dan kunnen ze juist steun gebruiken van hun ouders. gelukkig deden mijn schoonouders dat wel.
ook mijn ouders waren een grote steun voor ons. Mijn moeder zei de eerste twee weken ook dat ze zich nog vooral moeder voelde over mij, omdat het met mij niet zo goed ging. Dan dat ze zich oma voelde over Julia.
Als ik me bedenk dat onze ouders zo waren als jou schoonfamilie, dan was ik zeker gek geworden.
Dus ik leef met je mee meid.

Liefs Maartje

Hoi,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Laat ik voorop stellen dat ik wel echt enorm veel gehad heb aan mijn eigen ouders, Mamamaartje, net wat je zegt: mijn moeder voelde zich in eerste instantie vooral mijn bezorgde moeder ipv blije oma. Ze vond het heel moeilijk om mij in het ziekenhuis achter te laten die eerste dag en was het liefst bij mijn bed blijven zitten :)

Mijn schoonouders bedoelen het echt niet verkeerd en ze zijn ook niet HEEL erg, maar het ontbreekt ze soms gewoon enorm aan inlevingsvermogen en tact. Het zijn, sorry voor het woord, in sommige opzichten gewoon een beetje lompe boeren. Ze zoeken verder totaal geen ruzie ofzo, maar ik had gewoon meer van ze verwacht richting mijn man. En normaal denken we: laat maar, we weten hoe ze zijn. Maar ik realiseerde me ineens dat ze er dan wel heel makkelijk mee wegkomen.

Nou ja, mijn man is gisteren even bij zijn ouders langs geweest en de kou is geloof ik grotendeels uit de lucht, hoewel hij de confrontatie niet is aangegaan. Wat heb je daar nu ook aan, is alleen maar verspilling van tijd en energie. En Truckerbabe, je hebt gelijk: ik weet soms ook niet goed te beoordelen hoe 'echt' mijn gevoel is ;-)

Nou ik ga er maar vanuit dat dat die hormonen vanzelf wel weer een keer in het gareel komen!

@Essje: ik heb een Curanolkuur gekregen (zalf + pillen), desondanks bijna een week goeie pijn gehad en soms echt jankend van de wc afgekomen. Het gaat nu de goede kant op (leuk om te weten he? haha).

Nou nogmaals dank voor alle lieve steunbetuigingen, tot gauw!

Blossom

Hey Blossom,

Wat vervelend zeg van je schoonfamilie. Misschien weten ze niet hoe ze ermee om moeten gaan!

Toch zie je vaker een soort van concurentie-strijd. Ik heb dat met mijn zus. Van mijn kant uit niet hoor. Maar zij probeert zich met alles aan mij te meten....

Vervelend maar daar doe je niks aan. Je kunt het ze hooguit eens vertellen of vragen. Maar of je daar iets mee op schiet?

En wat een zeik van die kwaaltjes allemaal. Ik heb alleen de aambei..... zeeeeeeer vervelend... maar als je meerdere hebt??? pfff ik heb medelijden met je meid!

Gelukkig heb je een prachtige zoon! Dat maakt denk ik alles goed toch?

xx

Terug
Bovenaan