kraamverband vs depend broekjes

Lieve allemaal,

Vorige week heb ik het kraampakket van de zorgverzekeraar ontvangen. Met daarin natuurlijk ook een hele stapel van die gigantische kraamverbanden...  Ik vraag me af of die wel op zn plaats blijven zitten. Enige tijd geleden las ik hier op het forum een tip van iemand die in plaats van die enorme dingen broekjes van Depend ofzo gebruikte. Die kun je gewoon aantrekken en vangen ook alles op.
Is er hier iemand die ervaring heeft met het gebruik van dergelijke (incontinentie)broekjes en kan vertellen welke zij dan gebruikt heeft, er zijn zoveel verschillende. Ik denk dat ik wel een pak wil halen  om de eerste dagen door te komen.

Liefs, Amber

Hoi Amber,

Dit is mijn tweede zwangerschap en er is de eerste dagen inderdaad behoorlijk wat verband doorheen gegaan. In eerste instantie heb ik de kraamverbanden opgemaakt uit mijn pakket, die waren op zich wel heel fijn.

Ik ben daarna overgestapt op van die hele dikke maandverbanden. Die zijn veel goedkoper, van hetzelfde materiaal, alleen net ietsje korter dan de kraamverbanden. Ik heb de mijne nu ook net gisteren weer in huis gehaald, van het eigen merk van Kruidvat. Een pak kost 89 cent en daar zitten er tien in. In een pak kraamverband zitten er 12 voor 2,49. Nogal een verschil dus. Ik heb drie pakket gehaald, meestal verbruik je een half tot een heel pak per dag.

Ik weet niet meer precies hoe lang ik het ergste gevloeid heb, maar ik ben al vrij snel (dag of 7 na de bevalling?)  overgegaan op Always maandverband. (wel even een goed absorberende nemen, bijv. voor de nacht met vleugels)

Groetjes, Marisa

Hoi!
Zowel na mijn eerste als  na mijn tweede bevalling had ik die kraamvebanden hard nodig. De eerste keer vloeide ik enorm en heb ik wel 2 weken kraamverband gedragen. Bij de tweede kon ik na een kleine week over op goed absorberend maandverband. Het kraamverband is groot en blijft goed zitten, is mijn ervaring. Het grote voordeel van kraamverband is dat er geen plastic laagje aan de onderkant zit. Daardoor 'lucht' het veel beter en dat kun je hard nodig hebben de eerste tijd, zeker als je bijvoorbeeld ook hechtingen hebt. Mijn advies  is dan ook  om niet te snel de boel af te dekken met plasitc, maar gewoon kraamverband gebruiken de eerste tijd.

Hoi,

Ja, ik adviseer je ook om gewoon het kraamverband te gebruiken. Ik dacht van te voren ook van: jéétje, moet ik DAT gaan gebruiken?? Maar in de praktijk heb ik er de eerste 2 weken zelf twee over elkaar gebruikt en lekte ik nog steeds door.
Wat een van mijn voorgangers ook al zei, vind ik ook: er zit geen plastic in/om/aan, waardoor het prettig zit en goed lucht door laat. Ook wel zo prettig als je hechtingen hebt..

Groetjes 10e

Terug
Bovenaan