Kraamverlof vader bij inleiden zwangerschap

Hey, even een praktische vraag over vaderschapsverlof. Op google kom ik er niet helemaal uit..
Ik word namelijk donderdag ingeleid ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging. Ben dan 38w en dan gaan ze ballon plaatsen. Vrijdag moet ik dan terugkomen en gaan ze als het goed is de vliezen breken etc. Maar krijgt mijn man dan die vrijdag ook calamiteitenverlof? Las dat je dat krijgt als je vrouw gaat bevallen namelijk. Maarja bevalling kan ook pas 1 of 2 dagen later plaatsvinden..Of gaat dan vanaf vrijdag zijn week kraamverlof in?

Zolang er in de cao of contractueel niks extras is afgesproken specificeert de overheid geen lengte van het calamiteitenverlof voor een bevalling. Zou ook een beetje gek zijn, want ook een niet ingeleide bevalling is niet altijd in 24 uur klaar. Bij de vrouw gaat het kraamverlof pas in de dag na de bevalling.

[quote quote=10510430]Hey, even een praktische vraag over vaderschapsverlof. Op google kom ik er niet helemaal uit..
Ik word namelijk donderdag ingeleid ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging. Ben dan 38w en dan gaan ze ballon plaatsen. Vrijdag moet ik dan terugkomen en gaan ze als het goed is de vliezen breken etc. Maar krijgt mijn man dan die vrijdag ook calamiteitenverlof? Las dat je dat krijgt als je vrouw gaat bevallen namelijk. Maarja bevalling kan ook pas 1 of 2 dagen later plaatsvinden..Of gaat dan vanaf vrijdag zijn week kraamverlof in?[/quote]Of eerder ?.
Mijn man mocht na het ballonnetje rustig thuis gaan slapen. Ik heb het vervloekt. Hij is met spoed gebeld om 4 uur ‘snachts ?…

Mijn man kreeg inderdaad vrijdag calamiteiten verlof. Ik heb de inleiding enigsinds weten te "plannen" net als jij nu. Daardoor wist zijn werk ook al vroeg dat hij er niet zou zijn op vrijdag. Ik heb donderdag avond een ballon gehad, maar moest wel blijven. En vrijdag ochtend (38+0) ingeleid, eind van de middag was onze dochter er. Dit was ivm flink hoge bloeddruk en omdat mijn moeder hellp gehad heeft en zij bij mij geen risico wilde nemen.

Terug
Bovenaan