Kraamverzorgende de deur uit gestuurd.

Hallo iedereen ik ben 15 februari bevallen van een mooie en gezonde zoon en kwam dezelfde dag nog thuis. Eenmaal thuis aangekomen kwam na een half uurtje de kraamverzorgende.
Eenmaal binnen leek het een hele aardige vrouw met ervaring. Dus wij dachten dat komt helemaal goed. De volgende dag werd onze zoon bij mij aangelegt maar hij wou niet drinken toen werd er letterlijk tegen ons gezegt dat hij een luie dikzak was. Dus na 4 dagen hebben wij haar naar huis gestuurd en kregen wij een andere kraamhulp. Deze was gelukkig wel heel aardig en lief voor ons gezinnetje.
Nou vroeg ik me eigen af zijn hier nog meer vrouwen die problemen met de kraamhulp hebben gehad of niet ?
Met vriendelijke groetjes Marielle

Ja, hoor, je bent (helaas) niet de enige. Een vriendin van mij had een kraamhulp die rookte (wel buiten), maar vervolgens haar ongewassen handen/vingers in het mondje van de baby stopte. Niet te geloven. En ook jouw verhaal klinkt echt te erg. Wat ze heeft gezegd kan ze gewoon niet maken. Groot gelijk dat jullie hebben gewisseld. De kraamtijd moet leuk zijn en de kraamhulp moet je goed bijstaan en niet van die rare dingen zeggen.

Enne....gefeliciteerd nog. Genieten is het he?

Hoi,
Ja ik heb bij de 2e ook geen leuke kraamhulp gehad, ze was op zich heel vriendelijk en aardig maar ik heb me er al die tijd aan gestoord. achteraf spijt dat ik haar niet heb weg gestuurd, ze was zo slecht in huishouden en ik moest alles vragen, bed van de oudste verschonen, wc vloer heeft ze geen enkele keer gepoetst(we woonde toen heel klein, maar ze kreeg het niet gered.. verschrikkelijk, wil er eigenlijk niet eens meer aan denken...
Het ergste vond ik de laatste dag moet je papieren invullen of ze het goed gedaan hebben, maar dat moet dus in hun bijzijn, ik wilde zo graag dat ze ging dat ik maar overal goed in heb gevuld en heb gejankt van opluchting dat ze weg was!!
Ben nu zwanger van de 4e en gelukkig komt ook nu mijn moeder weer kramen, heerlijk, iemand die oprecht is, weet wat ze doet (heeft er zelf 6) en waar bij ik gewoon kan rusten, hoef nergens naar te kijken..
Zit nu op ruim 38wk, maar kijk nu weer echt uit naar mn kraamweek omdat mn mam komt ;-)

Goed dat jullie haar hebben weggestuurd!!
Hopelijk heb je toch een leuke herindering door die andere!
Liefs MJ

Jeetje wat een verhalen zeg. Dan heb ik geluk gehad met die van ons. Goed dat je iemand wegstuurt als je niet tevreden bent. Als je net bevallen bent kan je dat soort zorgen er niet bij hebben - lijkt me erg naar.
hoe kan een baby van een paar dagen nu lui zijn ? En hoe kan je als kraamverzorgster nu niet snappen dat een jonge moeder dit niet kan hebben dat zoiets gezegd wordt over haar prachtige kindje.
Dikzak lijkt me juist positief - baby's horen lekker dik en mollig te zijn dat is goed voor ze. Maar het gaat natuurlijk altijd om de manier waarop iets gezegd wordt en als het negatief voelt dan is het vaak ook wel zo bedoeld. Natuurlijk ben je als pas bevallen vrouw veel gevoeliger op gebied van emoties en reageer je misschien niet altijd alles even redelijk. Als kraamverzorgster is het echter je vak om hiermee om te gaan en hiermee rekening te houden en de jonge moeder juist te steunen.

Wij moesten inderdaad ook aan het einde van de kraamweek papieren invullen. Ze nam dingen samen met ons door, gaf informatie en wat laatste tips. Maar de evaluatie over de zorg die we van haar ontvangen hebben hoefden we niet samen met haar in te vullen. We kregen de vragenlijst met envelop zodat we deze in onze eigen tijd in konden vullen en op de post konden doen. We hadden deze al de avond ervoor ingevuld en dichtgeplakt. Ze heeft toen ze ging de envelop zelfs voor ons op de post gedaan.

hier gelukkig geen ervaring met slechte kraamhulpen.
Onze 4e is nu 2 week oud en de kraamhulp had van mij nog wel een weekje mogen blijven hoor :)

Was ontzettend leuk met onze andere 3 kinderen (en dat was voor mij heel belangrijk) dus ze ging ook met een stapel tekeningen naar huis aan het eind van de week.

Alle kraamhulpen waren anders, ze hadden allemaal hun eigen pluspunten (bij nummer 3 hadden we eentje die naast liefde voor haar vak ook een liefde had voor huishouden, oh wat blonk ons huis toen zij weg ging, bij de 2e hadden we een ontzettend lieve jonge meid die mij mijn eerste echte kraamweek heeft gegeven - bij de oudste lagen we grootste deel van de tijd in zhuis - bij nummer 1 was het een vriendin en dat was sowieso erg prettig... we hadden nog maar 2 dagen over na het zhuis en die heeft ze zo aangenaam mogelijk gemaakt) maar op allemaal kijken we met een positief gevoel terug.

@ Elmaka, Ja het is zeker genieten. Zeker omdat het nu zo goed gaat met ons kleine mannetje.
En nog bedankt iedereen voor de reacties en felicitaties.
Groetjes Marielle

Onze eerste opvang was ook belabberd!
sver kwam met 2250 gram naar huis en we hadden diverse adviezen meegekregen ivm dysmaturiteit: kruikje, voeding etc. De kraamhulp wees deze adviezen allemaal van de hand: hij moet het zelf doen (warm houden) en mag meer voeding en ga zo maar door. We waren blij dat we de volgende dag een andere kregen. Deze vond het geen onzin dat Sver moest groeien in plaats van bezig zijn met zichzelf warm houden en mocht dus een paar halve daagjes blijven ;-)

De eerste kraamhulp en de verloskundige heeft over het hoofd gezien dat onze zoon wel erg geel was. Na een keizersnede even thuis geweest. Drie dagen later kreeg ik een infectie en werd ik weer opgenomen in het ziekenhuis met mijn zoontje.

Hier gezeurd om een test voor mijn zoontje. Bleek dat hij een biobeline gehalte van 432 had (250 is al behoorlijk hoog). Binnen een uur stond er een kinderarts aan mijn bed die aangaf dat mijn zoontje direct zou worden opgenomen op de neonatologie. Had net geen bloedtransvisie nodig. Nou dan wordt je aardig van je roze wolk afgesodemieterd.

Uiteindelijk is de verloskundige eindverantwoordelijk voor dit gezeur. Maar waar ik gewoon erg van schrok is dat onze kraamhulp 30 jaar ervaring had, en dit heeft gemist!!!

Ze komt mijn huis niet meer in, net als de verloskundige. Klacht ingedient bij het kraamcentrum en bij de vk praktijk.

Terug
Bovenaan