Kraamverzorger wanneer?

Bij mijn kraamorganisatie alleen telefonisch en dan rond de 37ste week van de zwangerschap. De eerste keer vond ik het erg laat maar als je er al meerdere hebt is het meer info geven aan hun over wat jij belangrijk vindt dan omgekeerd. Ik heb het idee dat als je het niet zou hebben (ook bij een eerste) het allemaal goed komt.

He meiden,

Volgens mij komen ze bij mij in januari. (11 maart uitgerekend). Misschien nog een tip:
geef goed aan wat je belangrijk vind: ik heb de vorige keer aangegeven dat ik borstvoeding heel balngrijk vond en nu zal ik aangeven dat ik het belangrijk vind dat mijn dochter ook de nodige aandacht krijgt. Het huishouden vind ik dan minder belangrijk. Ook wil ik niet iemand in huis die rookt. Over het algemeen word bij de organisatie echt rekening gehouden met je wensen. Geef die duidelijk aan wat een leuke/ goede kraamhulp is zoveel waard in je kraamtijd! (en kan ook een hele leuke tijd verpesten!! hoor ik van anderen). Oh ja, ik geef ook rustig namen door van degenen die ik niet wil (die bijvoorbeeld bij vriendinnen zijn geweest en slecht bevielen). Mag je rustig doen, ze komen er zelf niet achter en scheelt jou een hoop stress. En tenslotte geef ik weer aan dat ik niet de moeder van mn ex wil, vind ik toch eenb eetje genant, ben daar jaren thuis geweest en nu zou ze me ineens moeten wassen haha!
Succes en ben benieuwd naar jullie gesprekken!

Liefs,Marcia mv Puck en 27,4 zwanger

Hi hi,

Ik ben zwanger van mn 1e en de kraamzorg is medio november al langsgeweest. Ik vond het ook erg vroeg maar kwam wel goed uit, was toevallig vrij die dag (werk nog fulltime). Ze had al drie keer gezegd "het is bijna zover" en toen kwamen we tot de ontdekking dat ze 28 december als uitgerekende datum had staan. Slordig, want dat was de uitgerekende datum van mn 1e zwangerschap,die helaas geeinigd is in een miskraam. Beetje slordig maar aan de andere kant kon ik er niet wakker van liggen; hebben we t alvast gehad!

Wat me vooral is bijgebleven:
- neem tel nr mee naar t zkh van de kraamzorg, bel als t begint en als t geboren is;
- bedje hoeft niet opgedekt te zijn, dat doen zij;
- 1 electrische kruik is voldoende, of 2 waterkruiken
- bed op klossen of kratjes

Groetjes Janneke

Hoi hoi
Heb net contact gehad met de kraamzorg want ik had niets meer gehoord sinds ik de papieren in had gevuld in september! Maar goed ik sta wel in hun bestand en ze nemen rond de 36e week pas contact op!! wel rijkelijk laat maar goed.

Ons bed op klossen wordt nog een probleem maar het kinderkamertje is er in elk geval!

Groetjes Macka

Hi, Hi,

Bij mijn eerste kindje heb ik alleen een telefonische afspraak gehad met het kraambureau. Nu nog helemaal niets gehoord (ben 5 maart uitgerekend)
Wacht het nog even af en anders ga ik zelf wel bellen.

Ik ga zeker mijn wensen aangeven, want bij mijn eerste is het 1 grote knoeiboel geweest. Ik heb toen 4 kraamhulpen gehad in 5 dagen tijd.
Ons kindje is nog onderkoeld (32.9)geraakt ook omdat er niemand tijd had.
Ik ga zeker eisen dat ik 1 goede kraamhulp krijg.

Gr. Corrie

Terug
Bovenaan