kraamverzorgster

A

Anoniem

Guest

Hoe zit het met het eten van een kraamverzorgster? Is het normaal dat zij de hele dag mee-eet? Het lijkt mij niet nodig dat zij zelf dr boterhammetjes meeneemt maar stel dat het een grote eter is, moeten wij het dan normaal vinden dat zij eet tot ze  dr buik vol heeft? Ik wil niet kinderachtig doen natuurlijk maar we zitten op het moment gewoon even op zwart zaad en zijn zelf een beetje zuinig. Als zij pas om 6 uur weggaat en wij eten om 5 uur, zal ze dan ook mee moeten eten?

Ben benieuwd naar jullie reacties want ik weet absoluut niet hoe dat in de praktijk gaat.

groetjes, Karin

Hoi,

Ik hoor hier nog niet maar heb wel een zoontje van 2.

Onze kraamverzorgster at gewoon mee onder de middag meestal at zij dan brood. Omdat ze savonds warm at met haar eigen gezin.

Maar tot 6 uur blijven ze nooit hoor!

Ik mocht kiezen van 8 tot 4 of van 8.30 tot 16.30.

en ik had het laatste.

Fijne zwangerschap verder.

Groetjes

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat allemaal gaat.
Heb me daar ook nog niet zo in verdiept.
Maar volgens mij is het ook zo dat een kraamverz.
nooit zo lang blijft.

xx Syrah

Mijn kraamverzorgster nam gewoon haar eigen boterhammen mee.
Ze heeft alleen een paar keer beschuit met muisjes gegeten.

Ik had 6 uur zorg per dag, dus om 15/16 uur ging ze naar huis.

Groetjes van,

Linda Koster

moeder van Rebecca 11 november 2005

Hoi,

Ik heb nu 1 keer kraamzorg mogen ontvangen. Toen ik met de kraamverzorgster aan de praat raakte, vertelde ze dat het hetzelfde werkte als bij mij in de thuiszorg. Je neemt je eigen brood mee. Tenzij de familie waar je bent aangeeft dat je mee kunt eten. Er zijn namelijk van die goochemerts die het bij de belastingdienst opgeven als loon in natura! Volgens mij kan dat inmiddels niet meer. Maar als jij liever niet wilt dat ze mee eet, geef dat dan gewoon aan. De zorg die je krijgt zal er niet minder om zijn. Het overkomt ze wel eens vaker dat ze niet bij een gezin meeeten. Dus gewoon eerlijk erin zijn. Zo voorkom je scheve verhoudingen.
Het is trouwens wel gebruikelijk dat de kraamverzorgster aan het eind van de kraamperiode een klein bedankje krijgt. Ze mogen geen grote dingen accepteren, dus een bosje bloemen met een bedankt- kaartje is al voldoende.

Groetjes, Kat

Bedankt voor jullie tips!!! Vooral over het  bedankje want dat wist ik echt niet.

Ik hoop dat ik snel een kraamverzorgster nodig heb, hahaha!

groetjes, Karin (38,4 wk)

Terug
Bovenaan