kraamverzorgster

A

Anoniem

Guest

Hoe zit het met het eten van een kraamverzorgster? Is het normaal dat zij de hele dag mee-eet? Het lijkt mij niet nodig dat zij zelf dr boterhammetjes meeneemt maar stel dat het een grote eter is, moeten wij het dan normaal vinden dat zij de hele dag door eet en drinkt  tot ze  dr buik vol heeft? Ik wil niet kinderachtig doen natuurlijk maar we zitten op het moment gewoon even op zwart zaad en zijn zelf een beetje zuinig. Als zij pas om 6 uur weggaat en wij eten om 5 uur, zal ze dan ook mee moeten eten?

Ben benieuwd naar jullie reacties want ik weet absoluut niet hoe dat in de praktijk gaat.

groetjes, Karin

Hoi, ik zag dat je nog geen reacties had. Ik ben nog niet aan kraamzorg toe, maar ik zou absoluut assertief zijn. Het is geen vriendin of goede kennis. Ze komt op haar werk. Of ze moet heel aardig zijn en extra doen, maar ze wordt betaald per uur. Door de verzekering. Ik persoonlijk zou het zeker niet op prijs stellen als ik een kraamverzorgster had die brutaal zomaar meeat. Dat aanbod zou van mij moeten komen. Ze is hulp, niet kost en inwoning bij wijze van spreken. Voor jou voelt het duidelijk niet o.k. nu. Dus niet dan.
Wees assertief en duidelijk. Ik vind dit raar, maar nogmaals dit zou ik persoonlijk doen. Misschien zijn er andere vrouwen met een ander idee.
Succes!

Hoi, ik zag dat je nog geen reacties had. Ik ben nog niet aan kraamzorg toe, maar ik zou absoluut assertief zijn. Het is geen vriendin of goede kennis. Ze komt op haar werk. Of ze moet heel aardig zijn en extra doen, maar ze wordt betaald per uur. Door de verzekering. Ik persoonlijk zou het zeker niet op prijs stellen als ik een kraamverzorgster had die brutaal zomaar meeat. Dat aanbod zou van mij moeten komen. Ze is hulp, niet kost en inwoning bij wijze van spreken. Voor jou voelt het duidelijk niet o.k. nu. Dus niet dan.
Wees assertief en duidelijk. Ik vind dit raar, maar nogmaals dit zou ik persoonlijk doen. Misschien zijn er andere vrouwen met een ander idee.
Succes!

Succes!

Hoi,

Ik heb 3 x een kraamverzorgster in huis gehad. De eerste at gewoon mee, maar dat was een vrouw van 65 jaar. Dus meer een oma'tje. Dat vond ik niet erg. De tweede en derde hadden de eerste dag gewoon brood meegenomen van thuis en als ik niet had gezegd dat ze bij ons ook wel brood konden pakken dan hadden ze dat de hele week meegenomen. Het waren ook gewoon leuke spontane meiden dus dan zeg je dat wel sneller denk ik. Ze aten smiddags met ons mee. Als ik gezegd had dat ik een keer alleen wilde zijn met mijn man dan hadden ze beneden gaan zitten. Ik denk dat de meeste dat fatsoen wel hebben toch??? Ik heb natuurlijk nog geen nare kraamhulp gehad maar dat kan nog komen... S'avond maakte ze het warm eten klaar en ik wachte gewoon tot mijn man er was. Die kwam als de kraamhulp weg ging. Ik denk ook niet dat er veel kraamhulpen zijn die ook warm mee willen eten maar ik kan er naast zitten.
Ik zou zeggen; kijk gewoon even wat voor mens het is, ze komt om je te helpen dus ze zal echt je kast niet leegeten. En anders kan je het bureau bellen waar ze vandaan komt en vragen om een andere.

Succes. Het zal best leuk worden.
Groetjes Gerdientje

Hoi, ik heb er twee kraamverzorgster ervaringen opzitten. Beide keren namen ze zelf hun brood mee. Pas als wij aangaven dat ze wel mee mochten eten deden ze dit anders niet. Wat ons hielp om samen met je partner is door te spreken wat je prettig vind, m.b.t. de kraamverzorgster dan hoef je je daar niet druk om te maken als je in het kraambed ligt.
Kraamtijd moet vooral geniettijd zijn. groet mammalou

Hoi,

Heb nu 1x kraamzorg gehad. Dit was slechts 3 dagen (waarvan 2 als extra na een week zhuis) en de kraamverzorgster was al een vriendin van ons die wij als verzoek hadden ingediend (en gelukkig kon zij toen ook!) Dit ligt dus toch al een beetje anders.
Zij heeft die 3 dagen tussendemiddag haar broodje bij ons gegeten, waarvan 2x met ons. Aan het eind van de middag maakte zij wel ons warme eten klaar, maar dan ging zij weg en hoefden we het alleen maar op te warmen.

De laatste dag zijn zij als vrienden blijven eten. Nog in de outfit van de kraamzorg heeft ze het eten staan bereiden, maar na half 5 ging dat uit, kwamen de gewone kleren uit de tas en heeft ze als vriendin aan tafel gezeten en haar man was er inmiddels ook en at mee. Dat was een leuke manier van de kraamtijd afsluiten, maar zoals gezegd: dat lag al anders voor die tijd.

Inmiddels zit zij helaas niet meer in de kraam en is het maar afwachten wat we straks 'krijgen'. In principe is het met de uren 4x8 en 4x4 uur.... die korte dagen is mee-eten amper aan de orde. Misschien een koekje bij de thee. Die lange dagen, tja: hangt voor mij echt van het type af.
Als iemand er vantevoren al vanuit gaat dat mee-eten wel kan ben ik sneller geneigd om te zeggen 'kan niet' dan wanneer iemand de eerste z'n eigen broodjes meeneemt.... stom he?  

Kortom: gewoon even kijken wat voor vlees je in de kuip hebt. Is het een normale eter die gewoon goed bevalt dan is mee-eten waarschijnlijk geen probleem, maar heb je een enorme eter en kan dat er niet af.... moet je gewoon kunnen zeggen!
En avondeten zou ik me geen zorgen over maken eigenlijk. Het is toch werk en de meesten zullen gewoon naar huis willen voor het eten!

Groetjes,
Marije (37 wk en 3 dgn)

Hoi Karin. Hier in Twente is het volgens mij heel normaal dat e kraamverzorgster mee-eet. Ik vind het in ieder geval wel vrij normaal!! "Onze" kraamverzorgster had volgens mij ook geen brood bij haar. Ik zou niet durven zeggen dat ze haar eigen eten mee moet nemen. En als ik eerlijk ben vind ik dat ook niet normaal!! Is toch logisch dat ze mee-eten. Ik snap wel dat je op de kleintjes moet letten maar 2 boterhammen meer of minder maakt toch niet uit??? En ze eten echt niet de hele dag door hoor, dat doe je zelf toch ook niet? En als je 's avonds warmeet dan eten ze sowieso niet mee want over het algemeen zijn ze rond 4 uur al weer weg.Dus.

Groetjes Suzanne

Terug
Bovenaan