Hoi,
Heb nu 1x kraamzorg gehad. Dit was slechts 3 dagen (waarvan 2 als extra na een week zhuis) en de kraamverzorgster was al een vriendin van ons die wij als verzoek hadden ingediend (en gelukkig kon zij toen ook!) Dit ligt dus toch al een beetje anders.
Zij heeft die 3 dagen tussendemiddag haar broodje bij ons gegeten, waarvan 2x met ons. Aan het eind van de middag maakte zij wel ons warme eten klaar, maar dan ging zij weg en hoefden we het alleen maar op te warmen.
De laatste dag zijn zij als vrienden blijven eten. Nog in de outfit van de kraamzorg heeft ze het eten staan bereiden, maar na half 5 ging dat uit, kwamen de gewone kleren uit de tas en heeft ze als vriendin aan tafel gezeten en haar man was er inmiddels ook en at mee. Dat was een leuke manier van de kraamtijd afsluiten, maar zoals gezegd: dat lag al anders voor die tijd.
Inmiddels zit zij helaas niet meer in de kraam en is het maar afwachten wat we straks 'krijgen'. In principe is het met de uren 4x8 en 4x4 uur.... die korte dagen is mee-eten amper aan de orde. Misschien een koekje bij de thee. Die lange dagen, tja: hangt voor mij echt van het type af.
Als iemand er vantevoren al vanuit gaat dat mee-eten wel kan ben ik sneller geneigd om te zeggen 'kan niet' dan wanneer iemand de eerste z'n eigen broodjes meeneemt.... stom he?
Kortom: gewoon even kijken wat voor vlees je in de kuip hebt. Is het een normale eter die gewoon goed bevalt dan is mee-eten waarschijnlijk geen probleem, maar heb je een enorme eter en kan dat er niet af.... moet je gewoon kunnen zeggen!
En avondeten zou ik me geen zorgen over maken eigenlijk. Het is toch werk en de meesten zullen gewoon naar huis willen voor het eten!
Groetjes,
Marije (37 wk en 3 dgn)