kraamverzorgster

A

Anoniem

Guest

Hoe zit het met het eten van een kraamverzorgster? Is het normaal dat zij de hele dag mee-eet? Het lijkt mij niet nodig dat zij zelf dr boterhammetjes meeneemt maar stel dat het een grote eter is, moeten wij het dan normaal vinden dat zij de hele dag door eet en drinkt  tot ze  dr buik vol heeft? Ik wil niet kinderachtig doen natuurlijk maar we zitten op het moment gewoon even op zwart zaad en zijn zelf een beetje zuinig. Als zij pas om 6 uur weggaat en wij eten om 5 uur, zal ze dan ook mee moeten eten?

Ben benieuwd naar jullie reacties want ik weet absoluut niet hoe dat in de praktijk gaat.

groetjes, Karin

Hoi Karin,

Bij onze eerste was het zo dat de kraamverzorgster tussen de middag een boterham met ons mee at. Dat is normaal, de stagiaire daarentegen mocht van het kraamcentrum niet mee-eten. Wij hebben na de eerste dag aangegeven dat zij geen brood hoefde mee te nemen maar gewoon met ons kon mee-eten.

Onze kraamverzorgster heeft 's avonds nooit met ons meegegeten, meestal willen ze gewoon zelf met hun partner of thuis eten. Heb je al een intake gesprek gehad? Want dan zou je het ook even kunnen vragen.

Volgens onze kraamverzorgster zijn er vanuit de organisatie wel bepaalde regels. Tussen de middag kunnen ze brood mee-eten maar als ze verder tussendoor dingen willen dan moeten ze dat zelf verzorgen. Tenzij een gezin duidelijk aangeeft dat dit niet nodig is en ze alles kan pakken.

Wij vonden zelf gewoon dat dat kon, maar ik kan me voorstellen dat als je probeert zo zuinig mogelijk te doen dat je dat niet prettig vind.

Ik raad je echt aan om het of met het kraamcentrum of met de kraamverzorgster zelf te bespreken. Dat kun je doen door te vragen of je nog met bepaalde wensen rekening moet houden, dan hoor je vanzelf hoe het bij hen werkt.
Als je het niet van te voren bespreekt dan voel je je misschien tot die tijd ongemakkelijk.

Syl

Terug
Bovenaan