Kraamvisite

Gister wederom een geboorte kaartje in de bus.. Het lijkt onderhand wel of er iedere maand een kindje in onze omgeving wordt geboren.. pfff. Vind het steeds moeilijker om er met een blij hoofd heen te gaan. Terwijl ik dit schrijf vind ik het van mezelf ook wel heel erg egoistisch om zo te denken. Komt uiteraard toch omdat je het zelf zo graag wilt!!!. Ik ben samen met nog 3 andere vriendinnen gelijkertijd gestopt met de pil. En jullie raden het al: 2 zijn er inmiddels al bevallen en die andere gaat over 2 maanden bevallen.. Gaat in mijn vriendenkring dus ook alleen nog maar over bevallngen en baby's. Zelf heb ik 1 mk achter de rug in een vroeg stadium dus ik weet heel goed dat het allemaal niet vanzelfsprekend is.. Terwijl zij er zo makkelijk mee om gaan..Zij voelen natuulijk ook niet wat ik voel omdat ze het niet hebben mee gemaakt. Uitspraken als o meid jouw tijd komt nog wel en maak je maar geen zorgen passeren dus vaak de revue. Hoewel het allemaal goed bedoeld komt het vaak wel verkeerd bij me over. Nou ik heb weer genoeg geklaagd!!! Hopelijk zijn we allemaal heeeeeeel gauw zwanger.
Liefs Caro

Hoi Caro,
ik weet wat je bedoelt,hoor!
en je bent echt niet egoistisch;je bent ook heus wel oprecht blij voor een ander maar des te harder komt het wel aan,omdat jezelf niet zo ver bent dat het gelukt is.
en mensen begrijpen het inderdaad niet,sommigen denken dat het zo even gepiept is. maar ik denk wel dat die mensen die er niet bij stilstaan dat het zo'n wonder is en zwanger worden,mischien toch anders tegen het ouderschap aankijken,terwijl wij er zo heel bewust mee bezig zijn...
het is ook moeilijk om je in een ander in te leven maar kwaad kan het nooit is mijn motto! als die mensen nou ook eens zo zouden denken zouden ze bepaalde uitspraken wel achterwege laten...

wij blijven in elk geval erin geloven he,dat het bij ons ook eens zover zal zijn en mischien wel eerder dan we denken!
gr. en liefs,petra

Terug
Bovenaan