kraamvisite

A

Anoniem

Guest
Nog even een vraagje;

Hoe  doen jullie het met kraamvisite?

Wij  laten de kraamvisite gedoseerd komen, naaste fam vrij snel na de geboorte en de rest verspreid erna. Er zijn dgn dat we niemand ontvangen en zo nu en dan komt er iemand langs.
Als ze in bed ligt heeft de kraamvisite pech want dan laten we haar gewoon liggen.

Vrijdag en zaterdag was Tessa dag en nacht aan het huilen (zie topic van zaterdag). Als we terug denken hebben we dinsdag, donderdag en vrijdag iemand op visite gehad, zaterdag zijn we een uurtje naar mijn moeders verjaardag geweest ('s middags, de rest kwam 's avonds dus geen drukte om haar heen).
Nu  zijn vanmorgen mijn tante en nicht op visite geweest, en weer was ze daarna helemaal over de rooie  en nog eens .
We hebben ze speciaal na het badje en flesje laten komen, voordat ze weer naar bed ging.

Zou Tessa misschien een beetje overgevoelig zijn voor prikkels? Of kan dat niet?

Hebben jullie beebs dit ook?

Kruimel

Hoi Kruimel,

Ook wij laten de kraamvisite gedoseerd komen en hou ook zeker dagen vrij voor onszelf. Je wordt al zo geleefd en als je even tijd voor jezelf hebt dan heb je weer visite.

Wij geven Myrthe ook niet meer van arm tot arm. Dit hebben we 1 keer gedaan en daarna heeft ze lang gehuild, dat we hebben gezegd dat we dit niet meer doen.
Als ze slaapt, laten we haar gewoon slapen en mogen ze alleen in het bedje kijken. Ik vind het ook niet prettig als mensen mij uit m'n slaap rukken. Heel soms, als het een rustig persoon is, geef ik Myrthe wel even uit handen, maar dat is echt heel sporadisch. Ook eten geven doe wij voornamelijk zelf (de fles). Verder probeer ik altijd hetzelfde ritme aan te houden, zodat ze ook gewoon weet waar ze aan toe is. Zo leer ik haar ook beter kennen.
Op deze manier blijft Myrthe eigenlijk heel rustig.

Misschien krijgt Tessa inderdaad te veel prikkels. Het is jammer voor de kraamvisite, maar dan laat je ze toch alleen maar kijken (deed je volgens mij al wel). Desnoods leg je uit waarom, maar de meeste mensen zullen het echt wel begrijpen (bij ons wel). Anders hebben ze pech toch?

Succes!

Groetjes,
Ivanka

Meid, je hebt groor gelijk dat als Tessa slaapt je haar lekker laat slapen als er kraamvisite komt!!!
Doe ik ook hoor!!! (Als Danique al slaapt overdag, doet ze dat in de kinderwagen...Naar bed wil ze echt niet overdag...)

Wij laten kraamvisite alleen overdag komen. Dat doen we doordeweeks en in het weekend.   Dit doen we zo omdat het anders veel te druk en vermoeiend voor onze Bowen (bijna 3) wordt. Ik leg dat gewoon uit aan mensen en de meeste reageren er posotief op en diegene die dat   niet doen hebben gewoon pech!!!

Het kan heel goed zijn dat Tessa wat over gevoelig is voor prikkels. Mischien is het een kindje wat heel veel in zich op neemt en   nog te klein is om daar iets mee te kunnen.. Het enige wat je mupke dan kan doen is huilen en papa en mama kunnen alleen maar troosten...

Veel succes meid!

(ik zou het wel zeker even bespreken als je naar het CB gaat)

Mar

Hoi Kruimel,

Wij hebben er voor gekozen om een kraamfeest te geven  (Frederique is dan 5 weken oud) en dus geen kraamvisite te ontvangen. Heel af en toe komt er  vrienden langs en uiteraard de familie, maar verder stellen we alles lekker uit.

Tijdens het kraamfeest laten we onze kleine lekker in bed liggen als ze slaapt en als ze wakker wordt halen we haar even naar beneden voor een flesje, maar gaat ze daarna gewoon weer haar bedje in. De visite mag verder stil boven het wiegje kijken en daarna moeten ze gewoon weer naar beneden .

Voor jullie misschien geen mogelijkheid meer, maar wie weet heeft iemand anders er iets aan.

Groetjes Jet

Terug
Bovenaan