kraamvisite

Dag allemaal!

Ik ben benieuwd hoe jullie met de kraamvisite willen omgaan. Tot nu toe heb ik op het kaartje staan dat ze even moeten bellen voordat ze langskomen, maar hoorde van mijn broer dat zij helemaal gek werden van het constante bezoek en zij raadden een kraamfeestje aan voor de mensen die 'wat verder van je af staan'. Wat is jullie ervaring en/of wat gaan jullie doen?

Groetjes en succes allemaal met de laatste loodjes!

Lonneke

Ik zet niks over kraambezoek op het kaartje. Dengene die een kaartje krijgen weten wel dat ze welkom zijn en dat ze moeten bellen. Vervolgens goed een agenda bijhouden met rustpauzes voor jou en de baby. Een kraamfeest geef je meestal na een week of 6. Tegen die tijd zijn er al veel mensen geweest die niet kunnen wachten. Die komen dan dubbel of helemaal niet. Ook het geregel eromheen lijkt me niet fijn. Stel dat je dan een slechte dag hebt of de baby zijn regeldagen ofzo, Ik moet er niet aan denken! Succes met je keuze!

Ik zet niks over kraambezoek op het kaartje. Dengene die een kaartje krijgen weten wel dat ze welkom zijn en dat ze moeten bellen. Vervolgens goed een agenda bijhouden met rustpauzes voor jou en de baby. Een kraamfeest geef je meestal na een week of 6. Tegen die tijd zijn er al veel mensen geweest die niet kunnen wachten. Die komen dan dubbel of helemaal niet. Ook het geregel eromheen lijkt me niet fijn. Stel dat je dan een slechte dag hebt of de baby zijn regeldagen ofzo, Ik moet er niet aan denken! Succes met je keuze!

Ik doe wel elekker een kraammiddag en dan een week of vier/vijf na de geboorte. We kijken eerst wanneer die kleine geboren wordt en hoe het allemaal gaat. We houden die middag gewoon thuis en zetten bij slechter weer een partytent op dus dan kan iedereen binnen en buiten blijven. Ik vind de kraamvisite ook niet erg fijn voor de andere kids en met de mei-vakantie in mijn achterhoofd zie ik het al helemaal niet meer zitten. En of de familie het nou leuk vind of niet, ik sta er straks weer alleen voor na de kraamdagen en dan ben ik het liefst zo goed mogelijk uitgerust en opgeknapt! Het wordt dus lekker een weekje voor mij!!

Hoi,
Ik doe het net als meike. Mijn ervaring is dat eigenlijk iedereen altijd wel van tevoren belt en dat kun je dan zelf inplannen. En voor de naaste familie geld dat ik het juist ook leuk vind om de kleine te laten zien in de kraamweek.
Een kraamfeest regelen zou ik zelf veel vermoeiender vinden. De eerste week heb ik namelijk hulp zat en kunnen anderen lekker koffie inschenken en beschuitjes smeren maar daarna zal ik het zelf weer moeten doen.
Op het kaartje zal trouwens niks komen te staan.
Succes met het nemen van een beslissing.

Ik doe altijd een kraamfeest na een week of 6. Juist voor al die ooms en tantes en verre familie, collega's en vrienden. Bevalt me erg goed. Vraag dan twee tienermeiden die je voor een leuke fooi iedereen van koffie en lekkers voorziet, zodat jij lekker kadootjes kan uitpakken en je baby kan showen.

Als ik een ks krijg, dan verwacht ik de eerste dagen niet zoveel aan mijn bed in het zh, behalve de ouders/ broers en zussen. Wil dus ook absoluut niet dat ouders/ schoonouders al in het zh komen, voordat ik zelf na het hechten uitgebreid heb gesnuffeld aan de baby.
En verder wil ik echt goed gepland hebben. Ik mag een week niet naar beneden voor mijn bekken, dus alles komt dan aan je bed.
Ik wil dus echt persé dat de koffie beneden wordt geschonken, en dat mensen dan maar boven de baby komen bewonderen.
ook wil ik niet de hele dag visite, want dit lijkt me voor de andere kinderen ook erg onrustig!

Op het kaartje staat : bezoek binnen 14 dagen óf op het kraamfeest. (wist toen nog niet dat ik misschien een ks zou krijgen...)

Hi, wij hadden eigenlijk van te voren niks bedacht, ja, wel dat onaangekondigd bezoek niet welkom is, en dat ook heel duidelijk gemaakt aan mensen. (met mijn dochter kwam een vriend van mijn man, Eline was toen net een week oud, bv liep niet lekker, en die vriend die bleef maar plakken zeg, niet normaal)
Maar toen Joost er eenmaal was, en hij ernstig ziek bleek te zijn, hebben we alleen de ouders en zussen laten kijken in het ziekenhuis. Even vijf minuutjes heel stil in de couveuse kijken en dan weer weg. Voor vrienden doen we een kraamfeest volgende week. Juist omdat Joost ziek is geweest en "losse" kraamvisite vaak verwacht de baby vast te mogen houden. Dat willen we dus absoluut niet, omdat Joost nog heel kwetsbaar is. Verder drukken we de mensen op het hart om thuis te blijven als ze zich niet zo lekker voelen of verkouden zijn. Dat is voor een gezonde baby al niet goed natuurlijk, laat staan voor onze Joost.

Je kan van te voren allerlei scenario's bedenken, maar soms loopt het helemaal anders. Joost is nu 2 1/2 week oud, en heeft alleen nog opa's oma's en zussen gezien en mijn man zijn peetouders.

Hi, wij hadden eigenlijk van te voren niks bedacht, ja, wel dat onaangekondigd bezoek niet welkom is, en dat ook heel duidelijk gemaakt aan mensen. (met mijn dochter kwam een vriend van mijn man, Eline was toen net een week oud, bv liep niet lekker, en die vriend die bleef maar plakken zeg, niet normaal)
Maar toen Joost er eenmaal was, en hij ernstig ziek bleek te zijn, hebben we alleen de ouders en zussen laten kijken in het ziekenhuis. Even vijf minuutjes heel stil in de couveuse kijken en dan weer weg. Voor vrienden doen we een kraamfeest volgende week. Juist omdat Joost ziek is geweest en "losse" kraamvisite vaak verwacht de baby vast te mogen houden. Dat willen we dus absoluut niet, omdat Joost nog heel kwetsbaar is. Verder drukken we de mensen op het hart om thuis te blijven als ze zich niet zo lekker voelen of verkouden zijn. Dat is voor een gezonde baby al niet goed natuurlijk, laat staan voor onze Joost.

Je kan van te voren allerlei scenario's bedenken, maar soms loopt het helemaal anders. Joost is nu 2 1/2 week oud, en heeft alleen nog opa's oma's en zussen gezien en mijn man zijn peetouders.

Terug
Bovenaan