kraamvisite

Hoi ladies,

Ik had even vraagje voor julli over het inplannen van de kraamvisite. Tot nu toe hebben we elke keer om 11 uur en 16.00 uur visite gehad (niet elke dag hoor) maar de kaartjes zijn nu ook verstuurd...en mensen gaan bellen om langs te komen. Hierbij zitten ook een hoop mensen die heel de week werken en dus savonds willen komen.

Ik ben niet zo'n voorstander van savonds kraamvisite want de avonden vind ik al heftig genoeg aangezien we zelf al vroeg liggen en de kleine ook nog wel eens een huiluurtje heeft in de avond.

Dus ik heb bij sommige voorsteld om half 7 te komen, dat is echt begin van de avond....maar ja dan gaan ze uiteraard niet halen en willen dus later. VInd het gewoon vervelend worden dat ik moet zeggen dat ik dit niet wil...en ben geneigd om me aan hun te gaan aanpassen maar dat wil ik niet...

Hoe pakken jullie dit soort dingen aan??

Wij hadden juist ochtend rond 10 uur en 's avonds rond 19.00 uur..zo konden we of kan ik s middags slapen.
Door het slapen 's middags gaa we 's avonds na de voeding van 22.00/23.00 naar bed (momenteel1 van ons aangezien steijn slecht slaapt)

Maar ieder zijn ding, dus gewoon vasthouden aan je plan!!! Kunnen ze niet? Jammer dan, komen ze maar in het weekend of een andere keer dat ze wel kunnen of later als je visite op de avond wel ziet zitten.

Doe het dan niet 's avonds!! Of bijv 1 avond in de week.. Je hebt idd het weekend ook nog en mijn ervaring met de avond was ook dat mensen zo lang konden blijven plakken....
Houd je eigen grenzen goed in de gaten hoor!!

Ze moeten zich na jou aanpassen! Jij niet naar hun. Zelf wil ik niet meer dan 2 visites op een dag en dan verspreid, en liefst ook niet langer dan een half uurtje. Langer kan ik dat ook nog niet aan ivm herstel van keizersnee. Willen ze zich daar niet naar passen jammer dan. Het is jou kraamtijd en je moet eerst proberen een ritme te vinden in jullie indeling. Succes

Ik ben het helemaal eens met de anderen. Het is Jullie kraamtijd!! Ik had bij mijn zoontje 2 jaar geleden ook dat er te veel mensen kwamen en te lang bleven. Dat breekt je op en de kleine heeft ook zijn rust niet genoeg gehad. Dit keer doe ik dus anders. Door de weeks 1 avond en de rest gewoon in het weekeinde. De eerste week wil ik in ieder geval rust!!!! Dus alleen ouders, broers en zussen met hun kinderen.

Bij mijn zoontje wilde ook iedereen meteen hem vasthouden en op de foto. Ook dit keer wil ik dat anders doen. Ze kunnen met mij op de foto als ik de kleine vasthoudt!! Steeds van ARM naar ARM bij verschillende mensen zorgde achteraf gezien voor veel onrust.

ben nog niet bevallen maar we hebben het wel gehad over kraamvisite. We konden er wel als een berg tegenop zien. Daarom hebben wij besloten om op een zondagmiddag een kraamfeest te houden. We zien het niet zitten dat we weken lang met visite zitten. Alleen ouders en broers en zussen die mogen natuurlijk wel altijd komen. En vind dat de visite zich aan jou moet aanpassen en jij niet aan je visite. Succes ermee.

Thansk voor de reacties.

Heb ondertussen de mensen gesproken en uigelegd waarom wij niet echt voorstander zijn van avond bezoeken.

Ook hebben we besloten om 1 a 2 avonden bezoek toe te staan mits ze om half 7 a 7 uur kunnen komen. Dit is nog een tijd die we redelijk kunnen hebben savonds. En zo kunnen de werkende mensen ook nog komen, kunnen ze niet door de weeks dan is er ook nog de zaterdag beschikbaar. Zondags houden wij lekker vrij voor ons drietjes, want manlief wil ook wel een dag weekend hebben zonder mensen over de vloer.

Er werd met begrip gereageerd gelukkig, ik maakte me hier denk drukkker over dan de mensen zelf .... :)

idd heellastig.
Wij hebben ook 2 momenten op de dag genomen en het geluk dat iedereen met een uur weer was vertrokken. Heel erg lekker.
EN afgelopen weekend helemaal geen bezoek en gewoon lekker genoten met zijn drieen!!

Terug
Bovenaan