Kraamvisite

hallo iedereen

ik ben in februari 2017 uitgerekend en heb een lijstje gemaakt met familie die een geboortekaartje zou moeten krijgen.

korte inleiding is wel op zijn plaats , ik heb sowieso een hekel aan visite en verjaardagen vind ik ook verschrikkelijk. Vier mijn eigen verjaardag ook nooit omdat ik geen zin heb in schijnheilig gezelligheid.

nu zit ik enorm tegen de kraamvisite op te hikken! Eigenlijk wil ik niemand een kaartje sturen omdat ik ook geen kraamvisite wil. Alleen mijn (schoon)ouders en schoonzus en zwager met hun kleine spruit vind ik wel leuk.

het komt er eigenlijk op neer dat ik al die familie uit fatsoen een kaartje stuur maar wil er eigenlijk geen uitnodiging van maken, hoe kan ik dat het beste aanpakken.

een kaartje word toch al snel als uitnodiging gezien en van sommige vind ik het niet heel erg als ze komen maar er zijn wel directe familieleden die ik liever niet ontvang, moet ik die dan gewoon geen kaartje sturen? Dat vind ik ook weer zo onbeschoft.

Hoop dat iemand het begrijpt en me kan helpen.

groetjes
 
Hi,

organiseer een kraamborrel. Dan heb je alle visite in 1x. Hier op een zondagmiddag (een week of 6 na de bevalling) gedaan van 15u-17u en om 17:15 was iedereen weg. (Want iedereen begrijpt dat je als jonge ouders geen zin hebt in visite die blijft hangen). Doe evt een begeleidend briefje/kaartje/uitnodiging bij het geboortekaartje in.. Weet iedereen waar hij/zij aantoe is.

Succes!
 
Bedankt voor je reactie,

ik had zelf ook al aan een kraamfeest/borrel zitten denken alleen dat is gecompliceerd omdat aan de kant van mijn man sinds de scheiding van zijn ouders moeilijk word gedaan over wie met wie in 1 ruimte kan zijn en dat is niet alleen met zijn ouders maar de hele familie vind het nodig om daar moeilijk over te doen.

dat wil dus zeggen dat ik 2 of 3 aparte kraamfeesten/borrels zou moeten organiseren of niet iedereen komt op de borrel en wilt daarna stuk voor stuk alsnog op kraamvisite komen dus denk niet dat ik er veel mee opschiet helaas.

een begeleidend briefje in de kaart zou idd kunnen maar wat zet je daar precies op?

Wie je wel op kraamvisite wilt wel een briefje erbij met contact gegevens om af te spreken en de andere mensen niet of juist de mensen waar je niet zo den behoefte aan heb wel een briefje?

sorry hoor voor al die vragen ben gewoon erg op mezelf en ben liever met me mannetje en straks kleine spruit alleen haha
 
Ik heb wel kraamvisite gehad. Ik vond het wel leuk als mensen langs kwamen. In de eerste week had ik ook savonds gepland, maar die afgezegd. Was er echt niet aan toe toen om savonds visite te ontvangen. ik kan me voorstellen dat je uit fatsoen kaarten wil sturen, maar niet iedereen op visite wil hebben. Dat van die kraamborrel is een goed idee.

Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is, maar ik zou zoiets hebben, ik nodig jullie uit. Jullie vechten zelf maar uit wie er wel of niet komt. <span style="line-height: 1.5;">Het is tenslotte jullie kraamborrel. Komen ze niet? Dan hebben ze pech. Je zou dan op het kaartje kunnen zetten dat ze welkom zijn op de kraamborrel, en daarbuiten papa mama en .... rusten. Diegene die dichtbij je staan zou je nog persoonlijk kunnen vertellen dat ze welkom zijn thuis.</span>

<span style="line-height: 1.5;">Succes!</span>
 
Terug
Bovenaan