<p>Dag allemaal! </p><p>Het duurt nog even, maar ik zit met een dilemma; ik ben begin september uitgerekend van ons eerste kindje. Het is aan beide kanten het eerste kleinkind, dus alle toekomstige opa's, oma's, ooms en tantes zijn dolenthousiast; ze kunnen niet wachten </p><p>Ivm corona hou ik stiekem al rekening met een rustigere kraamweek qua visite; ik was echter wel van plan mijn directe familie te laten komen (evt op afstand). Nu twijfel ik toch omdat ze, doordat alle grenzen weer open zijn, beiden wel op zomervakantie gaan in Europa. <br /><br />Mijn ouders komen half augustus terug uit Noorwegen waar de besmettingen nihil zijn (mogen er heen omdat we daar familie hebben wonen). Zij hebben zelf al aangeboden in quarantaine te gaan na hun vakantie, maar ik verwacht niet veel te vroeg te bevallen, bovendien heb ik er wel vertrouwen in dat het tegen die tijd nog beter is in Scandinavië.<br />Mijn schoonouders komen echter 30 augustus terug uit Italië; zij verblijven in drie van de meest getroffen regio's. Dat is een paar dagen voor mijn uitgerekende datum.</p><p>Is het erg onredelijk als ik mijn schoonouders vraag om de eerste 14 dagen niet bij ons langs te komen ivm besmetting, ook als dat betekent dat ze hun kleinkind niet direct 'live' kunnen zien? En moet ik mijn ouders (om het eerlijk te houden) hetzelfde vragen, ook al maak ik me daar minder zorgen om?<br /><br />Het idee dat ik of mijn man besmet raken vlak voor de bevalling (of veel erger nog, ons kindje na de geboorte) houdt me steeds meer bezig </p><p>Benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt! </p>