Kraamvrouw

Ik was dezelfde dag al gewoon beneden. Wel af en toe naar bed om te rusten maar als je je goed voelt, ga je gewoon naar beneden. Ik wil ook geen visite aan bed!

Ik was ook gewoon beneden hoor. Waarom zou je jezelf opsluiten op je kamer? 
Ik kan ook absoluut niet rusten als er een vreemde in huis rondloopt. Moet er ook niet aan denken om als een ziekenhuis patiënt bezoek aan bed te ontvangen. 

Ik lag dezelfde dag nog beneden op de bank, met alle kraamvisite om me heen. Terwijl mijn kereltje in de kinderwagen bak naast mij stond.

Lag alleen (verplicht) op bed van 1 tot half 3 ongeveer. En ook daar ben ik mee gestopt zodra kraamzorg weg was.
Het is natuurlijk wel een kwestie van hoe was je bevalling en hoe voel je je. Gewoon zelf goed aangegeven waar je behoefte aan hebt.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ben je moe of wil je wat bekomen, dan ga je gewoon naar bed. Voel je je fit genoeg om bezoek te ontvangen, dan ga je lekker gezellig bij hen zitten. Ik persoonlijk heb nooit bezoek ontvangen op mijn kamer, maar ging altijd naar beneden. Bij de geboorte van mijn dochter is mijn moeder is wel een poosje op mij en de baby komen passen en als ik te moe was, dan zei ze dat ook gewoon tegen de visite. Het zijn jou eerste dagen met je baby en daar moet jij vooral van genieten.

Ik had een zware bevalling en kon door 30 hechtingen amper de trap op en af, ik heb dus 5 dagen boven geleeft. Hier hebben we alleen onze belangrijkste mensen om ons heen uitgenodigd. En steeds maar 1x bezoek. Meer ging gewoon niet.
Kijk hoe je bevalling gaat en doe het rustig aan! Je kan ook je kraamzorg instrueren om het bezoek nog even af te wimpelen (hier hebben wij gretig gebruik van gemaakt)
Denk vooral aan jezelf en zie het niet als een plicht om iedereen zo snel mogelijk langs te laten komen :)

succes x

Ik ben lekker 5 dagen boven gebleven. Vond het juist wel even lekker mijzelf afzonderen en laten verzorgen:) heb ook kraambezoek in de slaap kamen gehad, heb er zelf niet zo veel probleem mee en was na die dagen ook meteen goed fit omdat ik mijzelf lichamelijk rust heb gegund. 

Terug
Bovenaan