Kraamweek + hittegolf, tips?

<p>Hoi,</p><p>Ik kan elk moment bevallen van onze tweede (nu 40w3d en ik word morgen gestript) en ik zie best op tegen de kraamweek icm de warmte. Hebben jullie tips om het comfortabel te houden tijdens bv en huid-op-huid-tijd? En hoe help je je baby om het niet te warm te krijgen? Alvast dank voor het meedenken!</p>
 
Hihi ja lekker warm met dit weer. 
Mijn oudste wordt zondag 11, toen hij werd geboren was het ook zo warm.
Alleen hield hij zich zelf niet op temperatuur.... wij zweten en meneer lag met 2 kruiken?
 
De jongste is van augustus. Toen was het ook warm. Hij hield zich zelf wel op temperatuur,  hij lag in gewone kleertjes en af en toe in alleen een romper.
Maar het ligt er dus een beetje aan hoe de temperatuur vd kleine zal zijn.
 
Sterkte met de bevalling?
 
Hi, misschieb kun je een goede ventilator kopen? Heb dat zelf nu ook gedaan en dat maakt t nog redelijk uit te houden. Je kan ook met je voeten in een koud voetenbadje gaan koel je ook meteen van af. Verder zou ik t ook niet weten.. ik kan ook elk moment bevallen nu dus ik hoor ook graag meer tips 
succes! 
 
Voor jezelf nu elke ochtend en avond alles open zetten, zodat het door kan waaien. Na 9 uur ramen, deuren en gordijnen dicht. Na 15 uur is de zon op zijn hoogste punt geweest en kan er weer een raam aan de schaduwzijde open. Verder niks doen. Ijsjes eten, veel drinken. Af en toe je polsen onder koud water houden. De kleine is van tevoren niet te zeggen.
 
Dank voor jullie reacties. Vanwege de hitte besloten om het strippen even te laten wachten dus de kraamweek is nog niet begonnen. Heb wel bedacht om de babykamer (waar de baby voorlopig nog niet slaapt) te gaan koelen met een airco en dan daar zoveel mogelijk de voedingen te doen. Tijdens de bv ga je sws al zweten dus hopelijk houd ik dat op die manier een beetje comfortabel.
Volgens mijn vk gaan meer dames nu overtijd door de warmte en worden er ineens allemaal babies geboren als het afkoelt dit weekend. Hopelijk ook die van mij (en misschien die van jou Rooslii)!
 
Ik ben zelf kraamverzorgende.
Heb deze week een gezin gehad dus ook de hitte. De kleine moet je sowieso in het bwgin warm houden met mutsje en evt kruik aangezien hij/zij de temp nog echt niet zelf kan reguleren. Ben je rond dag 5 van de kraamweek kan de kleine het al beter. Als temp lager is (36.5 a 36.6) lange mouwen mutsje en kruikje. Bij 36.8/37 mogen die wel weg met dit weer. Remp gewoon regelmatig.
Huid op huid is goed voor de binding maar let erop dat met deze hitte huid op huid ook te warm kan zijn. Je hebt het zelf al warm en lichaamswarmte wordt heel snel opgenomen. Als de kleine dan eeer in de wieg/box ligt kan die weer snel afkoelen.
Daarnaast houd er rekening mee in deze hitte willen babies vaak veel meer drinken als gewoonlijk (gebruiken de energie vam voeding voor temp en gewicht)
 
Terug
Bovenaan