Kraamzorg aanvragen

Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik 6 weken zwanger en ben ik langzaam maar eens begonnen me te verdiepen op de dingen die als snel geregeld moeten worden.
Ik woon in Overijssel, regio Zwolle, en kan kiezen uit 2 aanbieders in de regio, Naviva en VVT. Ik weet alleen niet zo goed waar ik op moet letten bij het kiezen van de kraamzorg. Hebben jullie tips? En als jullie ervaring hebben met deze kraamzorgaanbieders, dan lees ik die ook graag!
Groetjes, Karin

heey,

wij gaan deze keer weer voor VVT. die hebben we bij   onze zoon ook gehad en die hebben ons echt top werk afgeleverd. er schijnt prijsverschil tussen te zitten maar de vorige keer hebben wij alles vergoedt gekregen door menzis. volgens mij ligt het ook aan de verzekering uit welke aanbieders je kunt kiezen.

maar vaak ligt het niet aan de het kraamzorgburo maar aan de kraamverzorgster hou je kraamtijd verloopt.

ik bel als ik twaalf weken zwanger ben, heb ik bij de vorige ook rond die tijd gedaan.

succes met zoeken.

gr. mama van elmar

Hoi,

ik kom uit de buurt van Almelo, en ik ken alleen Naviva, heb gehoord dat die erg goed is maar kan niet uit eigen ervaring spreken. 2 kennissen van mij werken daar ook. Succes met het kiezen.

liefs  ikke

Bij ons in de buurt wordt vooral Naviva veel ingezet en daar heb ik ook niet echt negatieve verhalen over gehoord. Ik heb de indruk dat de VVT de kraamzorg wat meer op je persoonlijke wensen aanpast. Om die reden neig ik toch wel erg naar de VVT.
Waar letten jullie op/ wat vinden jullie belangrijk bij de kraamzorg?
Groetjes

Ik heb bij m'n dochter niet zelf gekozen, maar het gewoon door m'n verzekering laten regelen. Heb toen kraamzorg gehad van Atenda. Was ik toen wel tevreden over.
Heb nu nog geen idee wat ik ga doen.

Heb nu natuurlijk al een kleintje rondlopen, dus is het ook belangrijk dat ze daar ook voor willen zorgen en het is ook fijn als ze wat huishoudelijk werk willen doen.
Geloof dat dat zeker niet standaard meer is. Atenda deed dat toen wel en ook nu zeggen ze dat ze dat nog steeds doen.

Bovendien vind ik het nu ook erg belangrijk dat ze goede kennis hebben van borstvoeding. Was ik toen niet zo op gefocust, maar ik wil nu ook zeker weer borstvoeding gaan geven en heb bij m'n dochter problemen ondervonden met de slechte kennis van hulpverleners (mn CB) van borstvoeding. Omdat er ongetwijfeld opstartproblemen zijn wil ik heel graag iemand die daar goede kennis van heeft.
M'n dochter drinkt nog steeds trouwens, dus het is wel gelukt, ondanks de hele verkeerde adviezen die ik heb gekregen. Heb er gewoon niet naar geluisterd...

Terug
Bovenaan