kraamzorg aanvragen

Hoi,

Je moet natuurlijk alles nu gaan regelen voor je kleine.
Ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee en de vriendinnen om me heen zijn daar nog helemaal niet mee bezig.
Nu had ik mijn zorgverzekeraar (cz) gebeld en ik moest natuurlijk al een naam doorgeven. Daar had ik nog niet zo in verdiept, dus dat moest ik eerst even uitzoeken.
Nu zijn er 2 waarmee CZ een contract hebben, maar we hebben er natuurlijk veel meer in de buurt zitten.

Moet ik nou degene kiezen waarmee ze een contract hebben of niet. Ik weet niet waar ik allemaal op moet letten.

HELP!!!!!

Gr Ilse

Ilse,

Ik heb het gister ook geregeld met mijn zorgverzekeraar. Ik heb begrepen dat je inderdaad wel iemand moet nemen waar hun een contract hebben, omdat dan eventueel de vergoeding niet wordt toegekend. Maar als je zelf bij een ander wil kan je altijd je verzekering bellen of ze het bij die ook vergoeden. Succes ermee

Groetjes,

Joyce

Hoi. Ik zou je verloskundige bellen en vragen met wie ze Veel samenwerken. Vervolgens bel je cz en controleer je of ze daar bekend zijn. Zo ja, Dan meld je je aan weet je zeker dat je goed Zit :)

Hoi Hoi,

Doe het kraambureau die JIJ wilt. De verzekering wil dan weten wat het uurtarief is enzo waarschijnlijk en dan maakt het hun echt niet uit! Vraag maar idd ff aan je VK

Suc6 liefs kim

hey

dat is volgens mij onzin!!
je mag zelf kiezen.. mij werden ook 2 aangeboden maar ik koos voor een ander. was wel mogelijk hoor!
ik zou indd de Vk even vragen en anders bellen naar de kraamzorg die jij wilt.. dan regelen zij het voor je!

liefs

Hoi ilse,

Wij hebben gewoon gevraagd aan onze vk waar hun goede ervaring mee hebben gehad.

Mijn zorgverzekering VGZ is niet zo blij met onze keuze. Dus geven ze een boete van 1,50 per uur kraamzorg. Wij hebben namelijk gekozen voor vier zelfstandigen die samen kraamzorg aanbieden. Maar die betalen ons de boete gewoon weer terug. Dus al met al gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt!

Liefs Inge

Ik wacht nog even de volgende echo af (volgende week vrijdag) en dan zal ik mij er ook eens in gaan verdiepen.

Als ik jou was deed ik gewoon waar ik me goed bij voel.

Terug
Bovenaan