Kraamzorg Groningen (regio Noord)

Iemand hier die (al) ervaring heeft met de kraamzorgorganisaties in Groningen, zoals:
Isis/De friesche wouden
De kraamvogel
Groene Kuis

Graag hoor ik wat ervaringen om spoedig mijn keuze te kunnen maken.
Alvast bedankt!
 
Bij mn zoontje waarbij we toen ook een keuze moesten maken voor kraamzorg (dan midden nl) heb ik aan mijn verloskundige gevraagd waar hij de beste samenwerking mee had.
Ook heb ik aan het kraamzorgburo van onze 1e keuze een referentie gevraagd waar ik naar toe heb gebeld, zo krijg je een wat ander beeld als alleen maar de info op een website.

Succes ermee!
 
Bij Zilveren Kruis Achmea kan je de resultaten van de enquetes bekijken die zijn ingevuld door klanten. Verder heb ik websites bekeken en gekeken wat mij het meeste aansprak. Verder is de kwaliteit van de hulp erg afhankelijk van de kraamhulp zelf. Je kan veel geluk hebben maar ook dikke pech. In het intakegesprek vlak voor de bevalling moet je ook altijd even aankaarten wat voor type je bent en wat je fijn vindt. Als je nogal een stille bent moet je geen drukke kraamhulp krijgen bijvoorbeeld.

Nog één tip: neem een bureau waar zoveel mogelijk met 1 hulp (max. 2) per kraamtijd wordt gewerkt. Het is zo vreselijk naar er 3 of 4 over de vloer te krijgen! Dat is mijn ervaring tenminste.
 
Hoi,

Ik heb het advies van mijn verloskundige opgevolgt
aangezien zij ook veel ervaring hebben met de verschillende organisaties. Heb dus gekozen voor het Groene Kruis in Groningen.
 
Puntje is dat ik niet in een verloskundigepraktijk kom, maar direct bij de gyneacoloog loop. Deze heeft toch een iets ander instelling, dus ben blij jullie ervaringen/adviezen te horen/lezen.
 
Misschien kun je kijken welke verloskundigenpraktijk je straks met je nacontrole krijgt en dan kijken met wie die graag samenwerken.
Ik heb zelf kraamzorg van het groene kruis gehad. Beviel mij heel goed. Ook maar 1 verzorgster voor de hele periode gehad (en ook nog een hele lieve!)

Succes met kiezen!
 
Zelf woon ik ook in Groningen en onze verloskundige heeft Het Groene Kruis aangeraden.
Ze gaf aan dat ze daar de meest prettige ervaringen over hoorde :). Die ga ik straks ook kiezen daarom.

Hopelijk kun je nsle je keuze maken...

Succes met kiezen!
 
Terug
Bovenaan