Kraamzorg in groningen

Voor de 14de week moeten we ons aanmelden voor de kraamzorg volgens de kraamorganisaties hier. En uiteraard geldt: hoe eerder, hoe beter. Maar hoe kies je een kraamzorgorganisatie?

Zijn hier mensen uit Groningen e.o. die al een keuze hebben gemaakt of die ervaringen hebben? Ik twijfel namelijk nog en ben ondanks mijn 33 jaar een van de eerste dames in de vriendenkring die zwanger is (ondanks vele aanmoedigingen :p ) En wordt wegens hartritmestoornissen begeleidt door een gyneacoloog in het ziekenhuis... En die pakken het heel anders aan dan de verloskundige merk ik wel.

Ik woon in Enschede, maar wij hebben op advies van de verloskundige gekozen, zij werken vaker met deze organisatie en hebben er goede ervaringen mee. Misschien kun je ook eens informeren bij een verloskundigepraktijk en je situatie uitleggen.

Succes.

ik zal eens op internet speuren...vaak staan daar de geleverde zorg wel op dat verschilt heel erg per bureau, bij ons in de buurt zit een groot bureau, die leveren zorg aan moeder en kind en verder komt alles op mantelzorg neer. Zij plukken zelfs de was van vader er tussenuit, en doen die alleen van moeder en kind...
Ik heb mij nu ingeschreven bij een klein bureautje, van oudsher particulier, deze had ik de vorige keer ook..Nou ik had tussen de middag lekker mijn prakkie warm eten (en mijn man en schoonvader ook) en hoefde de 1e week na de kraamzorg echt niets aan mijn huis te doen!

Hai Bettie76, ik woon in Veendam en ondanks dat ik ook via het ziekenhuis loop vanwege medische indicatie heb ik ook afspraken bij verloskundige. Hier krijg je zoveel meer informatie dan in het ziekenhuis naar mijn idee.

Zelf heb ik mij nu ingeschreven bij Het Groene Kruis Groningen......vond de site erg duidelijk en ik had goede berichten gehoord over de kraamhulp die daar vandaan komt. Misschien een tip. Uiteindelijk moet je het ook een beetje treffen heb ik begrepen van vriendinnen (ik ben de laatste die voor het eerst een kindje krijgt, haha).

Succes met het zoeken of is het al gelukt?

Heb al een keuze gemaakt. De tandarts vertelde mij de goede ervaringen met Kraamvogel. En omdat het inderdaad toch afhankelijk is van aan je bed komt te staan dacht ik: we doen gewoon de kraamvogel!

Op een of andere vreemde wijze ben ik de tweede uit mijn vriendenkring in Groningen die zwanger is. De eerste komt uit de dorpen net ten noord-oosten en een andere woont op de zuidhollandse eilanden, De rest is nog druk aan het genieten, werken en reizen ;-)

Maar leuk nog een zwangere voor Februari uit het hoge Noorden!

Heb al een keuze gemaakt. De tandarts vertelde mij de goede ervaringen met Kraamvogel. En omdat het inderdaad toch afhankelijk is van aan je bed komt te staan dacht ik: we doen gewoon de kraamvogel!

Op een of andere vreemde wijze ben ik de tweede uit mijn vriendenkring in Groningen die zwanger is. De eerste komt uit de dorpen net ten noord-oosten en een andere woont op de zuidhollandse eilanden, De rest is nog druk aan het genieten, werken en reizen ;-)

Terug
Bovenaan