Kraamzorg in Utrecht

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag mijn ziektekostenverzekering gebeld om ze in te lichten en te vragen hoe ik de kraamzorg moet regelen. Die mevrouw zei dat ik zelf kon bellen met de instantie van mijn keuze en de nota's dan door kon sturen aan de FBTO. Nou ben ik wat gaan zoek op internet, maar ja hoe weet ik nou wat een prettige instelling voor kraamzorg is! Wie heeft er advies/ervaring (negatief en positief) in de stad Utrecht?
Alvast bedankt voor jullie reacties, liefs Kiki
 
Hoi Kiki,

Ik woon in Utrecht maar kreeg kraamzorg van een organisatie in Woerden: de Ooievaar.
Nooooooit nemen!!! Ook al kan je niemand anders vinden. Ik ben bijzonder teleurgesteld in deze club. Ze hebben de 1e 2 dagen niets gedaan. De 1e dag was ze er 1 uur en ik kreeg nog geen eens een kop thee of iets te eten! En de 2e dag was ze er 2 uur. Beide dagen heeft ze lopen bellen met haar dochter die op vakantie was in Frankrijk. En ik kreeg niets te eten of drinken! Dat haalde ik zelf in de keuken. Ook het bed heeft ze nooit verschoond. Ze zat alleen op de bank te praten met het bezoek... ze heeft nooit gekeken naar mijn hechtingen, nooit mijn temperatuur gemeten terwijl ze in het boekje schreef dat alles goed was!
Zo, ik word er weer boos om als ik dit schrijf. Dus kies niet De Ooievaar uit Woerden. Het heeft mijn kraamperiode verpest. Oh ja...ze voedde ook mijn zoontje bij met suikerwater zonder dat ik het wist (hoorde het later van mijn man!)...terwijl ik BV gaf en Ruben absoluut geen extra voeding nodig had!

groetjes en heel veel succes!
Esther
 
hoi kiki
ik heb allemaal folders van verschillende kraambureau's meegekregen van de verloskundige.
daar mocht ik er ene van uitzoeken.
groetjes van sandy
 
Bij ons in Brabant zijn diverse organisaties, ik heb gekozen voor kraamhulp via de Thuiszorg. Dat is voor mij een vertrouwde organisatie, vandaar.
Groetjes
en succes met je keuze
Audrey
 
Ik woon ook in Utrecht en heb vorig jaar Meerzorg gehad, kan maar een ding zeggen, die wil ik NOOIT meer. Maar volgens mij bestaan die nu niet meer. Kraamzorg zette alleen thee en deed verder niets, vertikte het zelfs om de controles te doen en pas na 5 dagen toen we een invalkraamhulp hadden is ons geleerd hoe we een baby in bad moesten doen enzo....
 
Ik kon het op twee manieren regelen of zelf of via de verzekering. Van de mevrouw van moeders voor moeders kregen we tips, maar de kraamzorg via de verzekering (in natura) was veel goedkoper. Ben als de dood voor wat ik in huis krijg en heb me vast voorgenomen als de hulp niet bevalt het gelijk de eerste dag aan te geven. Ik vrees dat het echt afhangt van wie je krijgt en niet zo zeer van de organisatie.
 
ik heb kraamzorg gekregen van Yunio en woon ook in utrecht, nou niets dan lof hoor, het was allemaal perfect geregeld, heb een fantastische kraamtijd gehad en kan het je aanraden! telefoonnummer: 0900-9864

gr sandra moeder van kim 6 mnd
 
Oh Sandra, je maakt me blij, dat is goed om te horen. Ik heb Yunio toegewezen gekregen van mijn verzekering en had eigenlijk nog nooit van ze gehoord en wist dus niet echt wat me te wachten stond.
Vind het fijn te lezen dat het een goede organisatie is.

Kiki, waarschijnlijk heb jij hier dus ook wat aan!? Succes!

groetjes Monique
(20+3weken)
 
Terug
Bovenaan