Kraamzorg; kan iemand me helpen?

Hoi allemaal,

de bevalling laat nog zo'n 6 maanden op zich wachten, maar ben bezig om kraamzorg te regelen. Ik vind het echter maar moeilijk kiezen tussen al die bureau's.
Wie (in Utrecht/Zeist e.o.) heeft er ervaring met de volgende kraamzorgbureau's:
- Progeria (BabyCare)
- KraamInZicht
- Zorgmaat

Had je de hele tijd dezelfde kraamverzorgende? Sommige bureau's werken met een 'bevallingspool'. Wat houdt dat in? Komt er dan iemand om alleen de bevalling te doen en krijg je de volgende dag een ander? Hoe was de hulp bij het geven van borstvoeding?

Tijdens en na m'n eerste bevalling super kraamzorg gehad, maar we zijn ondertussen verhuisd en nu dus op zoek naar een nieuw kraamzorgbureau.

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties!

Groetjes,
Margrethe

Hoi,
Ik weet niet waar je woont maar ik ga uit van de omgeving Utrecht. Ikzelf woon in Nieuwegein en heb gekozen voor Take Good Care. Volgens mij zitten die op meerdere plaatsen. De reden dat ik daarvoor gekozen heb is omdat Alnatal (verloskundigen) daar een goede samenwerking mee heeft en me die aanraadde. Dit is ons eerste kindje dus dan kun je ook niet van vorige ervaringen uitgaan. Mijn schoonzus heeft ook voor dit bureau gekozen.

Liefs Tineke

Ow ja, je zou ook via je zorgverzekering kunnen informeren waar hun goede ervaringen mee hebben. Zij zouden je er ook mee moeten kunnen helpen. Succes ermee!

Heeft één van deze buro's het HKZ certificaat toevallig behaald? Dit is een landelijk TNO kwaliteitskeuringsmerk en in de zorg erg in opmars gekomen door de nieuwe wet WMO. Het keurmerk zegt niet alles, maar in mijn ogen wel veel over de organisatie. Succes met je keuze. Groetjes, Ilse.

Vraag een top 3 aan je verloskundige. Ik heb van hun ook een top 3 gekregen van kraamzorgen waar hun de beste ervaringen mee hebben.

Ik heb zelf een hele fijne kraamtijd gehad en een super kraamverzorgster, heel wat anders dan de vorige bevalling.

Ik weet alleen even niet zo snel meer hoe het heet (is alweer een jaar geleden) maar ik woon wel in jouw omgeving. Zodra het weer te binnen schiet, laat ik het je weten

het logo is rose met blauw, maar dat zijn er misschien wel meer...

Hi Margrethe,

Wat ik je zou willen meegeven is dat welke keuze je ook maakt, als het niet klikt tussen jouw en de kraamvrouw, vraag aub een andere. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap de fout gemaakt om dit niet te doen en mijn kraamtijd was stress... Die dame is op de laatste door ons vriendelijk doch dringend verzocht het huis te verlaten. Dus bij de tweede had ik zoiets van: dat overkomt me niet nog een keer. En gelukkig was het dit keer super.
Spreek je voorkeur goed door tijdens de intake.

Succes ermee!

Hoi,

Wij komen uit Odijk en zijn zwanger van de derde. Bij de eerste hadden we take good care uit nieuwegein geloof ik. 1 hele lieve vrouw gehad (geertje) en 1 echte doos (sorry voor de taal)

Bij de tweede weet ik niet eens meer welk buro..geloof via de agis. woonden toen in bunnik..nou dat was me er een...had net een cursus gedaan en had de wijsheid in pacht..DACHT ZE. wat een helse week.

Nu heb ik me bij Zin kraamzorg ingeschreven. De intake beviel me prima. Ze vroegen ook wat door en hielden het niet geheel standaard. Dat vond ik persoonlijk wel fijn. Ook vroegen ze of ik moeite zou hebben met een stagiaire. Nee totaal niet, maar halverwege het gesprek vertelde ze me dat ze me geen stagiaire erbij wilde geven omdat mijn ervaringen bij de andere 2 bevallingen zijn dat ik wat depressief ben en dan is een stagiaire niet op haar plaats vonden ze.

Ik ben benieuwd.. Ik moet nog 2 maanden, maar wacht vol spanning. succes met je zwangerschap en bevalling.

Terug
Bovenaan