Kraamzorg LiemersCare: ervaringen??

Hallo,

Ik wil de kraamzorg gaan regelen.
Nou kreeg ik vandaag van de verloskundige een foldertje van LiemersCare.
Heb destijd met mijn zoontje via een andere organisatie kraamzorg gehad, wat eigenlijk ook prima beviel.
Maar nu zei de verloskundige dat deze ook goed was.

Wat zijn jullie ervaringen met hun??
En kreeg je echt maar 1 en dezelfde kraamverzorgster tijdens je kraamweek??

Alvast bedankt,

Gr Jaikke

Hoi!

Bij m'n eerste wist ik niet dat ik uberhaupt keuze hád tussen verschillende bureau's! Inmiddels weet ik dat, net als jij, wel en heb ik in mijn keuze meegenomen of het bureau een HKZ certificering heeft. Dat is een ISO keurmerk. Dan zijn ze doorgelicht door een extern bureau op de kwaliteit van zorg die men levert. Uit ervaring (ik werk in de hulpverlening) weet ik dat er hoge eisen aan de organisatie worden gesteld eer dat dit keurmerk uitgereikt wordt.

Er is hier in de regio (regio Eindhoven) vooralsnog slechts 1 kraamzorgbureau dat deze certificering heeft behaald en die heb ik benaderd. Ik heb informatie opgevraagd (die had ik de volgende dag al in huis), werd telefonisch vriendelijk te woord gestaan en hun website deed professioneel aan. Met hén ben ik in zee gegaan en ik hoop dat het (letterlijk!) bevalt!

Het bovenstaande impliceert natuurlijk niet dat de zorg van andere bureuas per definitie minder goed zou zijn, maar het HKZ certificaat zegt in elk geval wél iets over het bureau dat het keurmerk heeft gehaald! Succes met je keuze!  

Groetjes, wintermama.

Bedankt voor je reactie!!

Heb gelijk even gekeken op de websites van allebei de kraamzorg-aanbieders.
LiemersCare heeft het HKZ-certificaat!
En bij de andere waar ik destijds de zorg van kreeg zijn ze er mee bezig staat op de site. Ze hebben daar pas een HKZ-audit ondergaan, met als resultaat dat binnenkort het HKZ certificaat op naam van Naviva kraamzorg verstrekt zal worden.
Dus wat dat betreft zijn ze allebei goed.

Nog iemand die ook echt ervaring heeft met LiemersCare??

Gr Jaikke

Hoi Jaikke,
Ben 3 weken terug bevallen en heb  kraamzorg via Liemers care gehad.
De vorige keer had ik een ander bureau en dat is slecht bevallen maar ik denk  ook dat de persoon die je krijgt  veel verschil kan maken.
Deze keer hadden we een fantastische kraamverzorgster, heel flexibel en deed 10 dingen tegelijkertijd. Het eten voorbereiden was geen probleem en ook de verzorging en was van man en dochtertje werd gedaan. Ik had problemen met de borstvoeding en ook daar had ze heel veel ervaring mee. Weet wel van Liemers care dat ze wat flexibeler zijn en dus ook de zorg voor anderen van het gezin meenemen terwijl dit officieel niet meer zo is. Mijn ervaring is dus zeer goed, hoop dat je het je keuze makkelijker maakt.
Succes!

Terug
Bovenaan