Kraamzorg / opvang

Middag dames,

Iemand al bezig met kraamzorg en kinderopvang regelen? Ik ben bij mij aan de buurt aan het kijken voor de opvang, wat een ramp is dat zeg.
Het kost ontzettend veel en toch overal wachtlijsten, nou ik ga me er vanavond maar eens in verdiepen, want je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.
 
Hoi Hoi

Je moet er vroeg mee beginnen he ik denk dat ik morgen mijn zorgverzekeraar bel voor adressen voor kraamzorg, vind het moeilijk om al te regelen in deze kritieke tijd maar goed.
Opvang is duur he en zeker hele lange wachttijden en heb weleens gehoord dat mensen vlak voor een bevalling pas te horen krijgen dat ze plek hebben pfff wat een stress.
Wij hoeven er geen gebruik van te maken ik werk vanaf half 5 maar moet wel 5 dagen voor een uurtje oppas hebben hihihi.

succes met alles regelen!!
 
Wat een geluk zeg, nou ik woon omgeving Den Haag en dat is allemaal niet zo makkelijk! Ga nu maar eens de kraamhulp regelen, is in ieder geval al iets.
 
Hier in Amsterdam is d de opvang echt kansloos. Ik heb me meteen ingeschreven bij de crèche. Bij de 2e had ik dat ook gedaan en kwam ik op de voorrangslijst te staan broertjes en zusjes hebben voorrang) en zelfs bij hem had ik pas plek toen hij 6 mnd was.
Voor de kraamzorg enzo heb ik mijn zorgverzekeraar gebeld en die heeft meteen alles geregeld.
 
Mij is ook geadviseerd al vroeg in je zwangerschap te informeren naar de opvang.

Ik heb een dagje opvang nodig, aangezien de andere 2 dagen door de oma's gedaan wordt.

Groetjes,
Amanda
 
Als je je kleine straks naar een kdv wil brengen zou ik idd nu alles al regelen. Zelf ben ik gastouder en daar ligt het allemaal wat makkelijker. Daar bel je halverwege de zwangerschap en gaan ze een gastouder voor je zoeken. Het is net wat je wilt.

Aan de ene kant il ik de kraamzorg al gaan regelen maar aan de andere kant wil ik de intake en echo afwachten. Deze heb ik alleen pas met 9,5 week. Zolang je het maar voor de 16 weken hebt aangeven is er volgens mij geen probleem, dus we hebben nog even..

Liefs ciomama
 
Terug
Bovenaan