kraamzorg Yunio

Mijn kraamverzorgster haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ik heb hulp voor 3 uur gevraagd, dus alleen maar hulp nodig voor taken die betrekking hebben tot mijn kindje en ik zelf. Ik ga er dan van uit dat de volgende taken betreft.
- Baden kind / voeden kind/ luchten kamer van de babykamer ( alleen maar ramen openzetten)/ luchten mijn slaapkamer/ bed verschonen/ stofzuigen /afstoffen van de baby kamer en mijn slaapkamer/ schoonmaken wc en douche.

Al 4 dagen komt ze en wast ze mijn kindje en daarnaast controleert ze mijn hechtingen/ temperatuur en mijn polsslag. En dan gaat ze zitten met mijn kindje op haar schoot en blijft ze maar kletsen over haar prive leven. Terwijl ze aan het kletsen is , maak ik zelf mijn ontbijt klaar en doe ik in de keuken de afwas.

Ik liet gisteren een glazen vaas per ongeluk in de keuken vallen, ik dacht die komt me even helpen. Nee hoor, ze blijft zitten en roept nog , je moet wel je slippers aantrekken".

Ik stuur haar elke dag maar anderhalf uur eerder naar huis, uiteraard noteert ze de maximale uren. Ze heeft me 2x gevraagd voordat ze naar huis gaat of ze nog iets voor me kon doen. Ik vind het vreselijk als ze dit doet, ze weet zelf toch wat ze behoort te doen en wat ze nog niet heeft gedaan. Ik ben dan zo geirriteerd dat ik nee zeg, om zo snel maar van haar af te zijn.
Maar als ze weg is, dan doe ik zelf al die taken ( al vanaf dag 1) maar dan zit ik me wel op te fokken.

Ze heeft zelf 2x aangeboden om iets te doen. De eerste keer was de was uit de wasmachine halen en ophangen. De volgende ochtend toen ik kleren in de wasmachine wilde stoppen, merkte ik dat ze nog 2 gewassen baby truitjes in de wasmachine heeft achter laten.

De tweede keer dat ze iets extra deed, was het opruimen van wat speelgoed dat in de woonkamer op de grond lag, van mijn andere zoontje. Tussen het speelgoed lag een schoentje van mijn zoontje. Ze pakte het schoentje op en stopte het in de speelgoed doos. Zo heeft ze een keer een doekje waarmee ze het badje vooraf schoon gemaakt heeft, het mondje van mijn baby schoongemaakt. Ze werkt zo slordig en is zo onhygiënisch.

Mijn vorige kraamzorg ( voor mijn 1ste kindje) was zo goed, had al 30 jaar ervaring. Door haar hulp heb ik zo een gelukkige tijd meegemaakt in mijn kraamperiode. Nu voel ik me zo rot / opgefokt en zie ik er zo tegenop als de kraamverzorgster straks weer aanbelt.

Ik ben van plan om straks aan te geven dat ik moe ben en ga slapen en dat ze in huis haar gang gewoon kan gaan. Mischien dat ze wat gaat doen als ze niemand heeft om tegen aan te kletsen. Mocht het weer op dezelfde manier gaan , dan denk ik dat ik morgen de deur niet meer zal openen voor haar.

Sorry , ik wilde mijn frustratie hier even kwijt.

hoi,

als ik jou was, zou ik gewoon NU de telefoon pakken en het kraamzorgbureau bellen dat je niet tevreden bent. Jij bent nu de enige die hier een rotgevoel aan overhoudt, en dat zou zonde zijn van jouw kraamtijd. Als iedereen haar maar zo laat doorwerken zonder er iets over te zeggen, dan leert ze het natuurlijk nooit.

Gewoon bellen, en als ze vragen waarom, dan sturen ze maar iemand langs om met je te komen praten.

Sterkte ermee!

Gr. Ellen

Hoi,
Wanneer ik je verhaal lees lijkt het er bijna op dat je dezelfde kraamverzorgster hebt als ik drie jaar terug van het bureau Yunio.
Heb nu twee maanden terug  een  kraamverzorgster van een ander bureau gehad en dat was echt een wereld van verschil. Achteraf had ik de eerste keer ook gewoon moeten bellen met het bureau en een ander moeten vragen want je hebt alleen jezelf ermee wannneer je het niet doet. De kraamverzorgster gaat weer vrolijk naar het volgende adres. Je hoort te genieten van deze tijd het zou jammer zijn wanneer je er eachteraf zo op moet terugkijken. Bellen dus !!
Succes en hopelijk een goede vervolg van je kraamtijd.

hallo,
ik heb ook  de kraam van yunio gehad maar met die van mij was ik zeer tevreden. het ligt misschien niet zo zeer aan het buro als wel aan de kraamverzorgsters.
ik zou als ik jou was bellen naar het buro voor een andere kraamzorg maar ik zou ook met je kraam gaan praten. als zij niet weet dat jij je aan haar irriteerd kan ze ook niks veranderen. natuurlijk ligt ook een groot deel bij haar, zij hoort jou te verzorgen en te laten rusten!
meid, kies voor jezelf en onderneem stappen!!

s6 ermee,
groetjes martine

Terug
Bovenaan