kraamzorg

Hallo,

Wie kan mij voorlichten m.b.t. kraamzorg.
Wanneer moet je je daar voor aanmelden en waar moet je je aanmelden.
Mag je zelf kiezen van wie je de zorg krijgt en wordt het vergoedt door je eigen verzekering of die van je man?
Veel vragen waar iemand van jullie vast wel antwoord op weet.
b.v.d. groetjes Ankie.
 
Hoi Ankie,
Ik geloof dat je je daarvoor aan moet melden voor de 4e maand, maar gewoon z.s.m. doen, dan kunnen ze op tijd iets voor je regelen. Je moet het aanvragen bij jouw verzekering, die zoeken dan een bureau voor je uit, tenminste, zo ging dat bij mij!

Groetjes en succes,Keesje (20 weken)
 
Hai,
Kraanzorg moet je va de 3e mnd al regelen, het is goed om er snel bij te zijn (vanwege de tekorten).
Tot zover ik weet kan je gewoon zelf kiezen, maar daar kan je ook vragen waar je ziekenfonds verzekerd bent.
Ik zelf had kraamzorg van de Waarden, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik een top kraamtijd had met een lieve vrouw (je hoort ook wel anders natuurlijk, je moet het gewoon treffen)

Groetjes,
Sandra
 
Hoi,

de kraamzorg wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Je kunt hun bellen voor de kraamzorg (soms vallen niet alle kraamcentra onder jouw zorgverzekeraar, meestal wel trouwens). Je kunt wel vast bij je huisarts informeren of gewoon in de telefoongids kijken naar een kraamcentrum, en daar dan informatie opvragen om te kijken of het je een beetje aanstaat.

Je kunt je ook meteen bij het kraamcentrum van je keuze aanmelden, maar ik vond het wel net zo makkelijk om het via de zorgverzekeraar te regelen (dan weet je meteen dat het vergoed wordt).
 
Terug
Bovenaan