kraamzorg

Goedemorgen dames,
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe snel je kraamzorg aan moet vragen en waar moet je dit precies aanvragen ? Verdere informatie hierover is natuurlijk altijd welkom!
 
zou eerst je ziektekostenverzekeraar bellen om te vragen of het niet via hen geregeld moet worden. Was bij mij namelijk het geval. Weten ze meteen wanneer ze je kraampakket moeten toesturen.
 
In de folder die ik thuis heb,staat dat als je zeker wilt zijn van kraamzorg(in de vorm die het beste bij jouw past)je jezelf voor de 3 mnd moet aanmelden.
Lijkt misschien heel vroeg , maar dan ben je er wel zeker van dat alles goed word geregeld!
 
als het goed is krijg je van de verloskundige ook allerlei info mee,boekje e.d.
bij ons heet het thuiszorg,weet niet of dat landelijk is....je kunt ook je verzekering bellen (amicon of wat je hebt)
 
Aanmelden als je weet dat je in verwachting bent. Als je je opgeeft voor moeders voor moeders krijg je daar ook de informatie van.
Je moet je aanmelden bij je ziekenkost verzekering. Bij CZ vragen ze waar je de kraamzorg af wil nemen (thuiszorg, particulier) en vertellen je dat je er zelf heen kunt bellen, maar dat zij er ook informatie heen sturen. Vraag dat voor de duidelijkheid even na bij hen.
 
Terug
Bovenaan