kraamzorg

Hallo,

Wanneer moet je kraamzorg aanvragen. Ik heb gelezen dat je dat op tijd aan moet vragen. Doe je het nadat je bij de vk bent geweest of kan het ook al eerder.

Alvast bedankt voor je reachtie
 
Hoi Simone,

Bij mijn verzekering moet het voor de 16de week. Ik was optijd met het formulier aanvragen maar liet het natuurlijk liggen. Kreeg een brief van de verzekering dat ik het snel moest opsturen (voor de 16e week) omdat het anders consequenties kon hebben voor mijn uren. Ik zou het doen als je bij de vk ben geweest...

Groetjes Sas, 34 weken.
 
idd zo snel mogelijk
neem wel eerst contact op met je zorgverzekeraar, bij bijvoorbeeld amicon MOET je alles door hen laten regelen anders krijg je niets vergoed
de meeste zorgverzekeraars hebben een website waar dit soort informatie allemaal precies opstaat
zo is het ook handig om van te voren te weten of zij je een kraampakket sturen of dat je het zelf moet halen
 
ik ben bij het ziekenfonds cz.
ik geloof dat ik het met zo'n 20wk heb aangevraagd. maar ik dacht dat ik dat aan de vk had gevraagd, en die zei me wanneer ik dat het beste kon doen.
kweet het eerlijk gezegd niet meer zo goed...
maar doe het maar zo snel mogelijk.

liefs sandy
 
Hoi, het liefst al eerder ivm vol is vol, je kunt het regelen via je verzekering (sommige verzekeringen hebben een kraamzorglijn) en als je je daar aanmeld regelen zij de rest!
Zo niet dan kun je in de gouden gids kijken Succes!!
En Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
 
Bij mij ook voor het eins van de vierde maand of zo. zodat je zeker weet dat je hulp kunt krijgen. Maar daar heb je dan nog genoeg tijd voor na de afspraak bij de vk!
 
Hoi Simone,
zo vroeg mogelijk, je hoeft niet eerst bij de vk geweest te zijn. Je kunt je gewoon aanmelden en mocht er iets niet goed gaan (het gaat natuurlijk wel goed!!) dan kun je je ook gewoon weer afmelden. Alvast doen dus!
Groeten,
ook Simone
 
Hoi Simone,

ik heb het aangevraagd nadat ik voor het eerst bij de verloskundige ben geweest. Als je bij Unive zit moet je het daar aanvragen en goed aanvragen welk kraamkantoor je wilt. Zij vragen het dan voor jou aan bij het betreffende kantoor.
Je moet er idd op tijd bij zijn maar na je eerste controle is vroeg genoeg.
Brenda(19 wk)
 
Terug
Bovenaan