Kraamzorg

Hoi,

Ik ben druk aan het informeren voor kraamzorg. Heb net mijn verzekering opgebeld en ik kan kiezen uit 5 verschillende bureau's/instanties. Hoe moet ik in hemelsnaam kiezen?
Waar moet je op letten? Twee vallen er al af i.v.m. de religieuze achtergrond. Ik ben zelf wel katholiek maar op mijn manier.....
Blijft over: HomeCare, VDA en Thebe

Iemand al ervaring met een van deze drie?
Heb volgens de verzekering nog wel een weekje de tijd om te kiezen....

Groetjes
Marja (9wk)
 
Hoi,

Nooit geweten dat kraamzorg samen hangt met geloof.
Zelf heb ik mij ingeschreven bij home-care en niet bij de plaatstelijke kraamzorg kempenstreek,

maar doe wat je gevoel je het beste vind,dan maak je meestal de goede keuze

gr. monique
 
Ik vond het ook lastig om te kiezen. Ik heb aan vriendinnen gevraagd wat hun goede en minder goede ervaringen waren met kraamzorg en wat je dan dus belangrijk vindt.
Zo heb ik mijn kraamzorg uitgezocht op het punt dat ze alle verzorgenden een bijscholing hebben gegeven over borstvoering, want dat wil ik graag doen. En ik heb bij deze een goede kans dat er zelfs in de vakantietijd (ik ben 30/8 uitgerekend) er toch 1 vaste verzorgende langskomt.
Maar of dit een goede is, is ook afhankelijk van de persoon die uiteindelijk bij je langskomt en of het daarmee klikt. Mocht dat niet het geval zijn, dan mag ik een  andere verzorgende vragen.
Succes met zoeken en je hebt nog wel even de tijd, volgens mij.
groetjs
greet
 
Terug
Bovenaan