kraamzorg.....

hallo iedereen
ik heb een vraagje.
wie weet hoe het in z`n werk gaat met kraamzorg, en is verzkerd bij cz.....

ik wilde graag voledige kraamzorg maar het schijnt dat je niet zelf meer kan kiezen ofzoiets. dat de verloskundige/gyn en kraamzorg dat na de bevalling bekijken ofzo....

ik snap het niet of heb ik het verkeerd begrepen....

wie kan mij helpen..

groetjes manuela
 

Hoi Manuela

Ik ben niet verzekerd bij de CZ maar ik kan je wel vertellen hoe het bij mij ging qua kraamzorg, ik heb namelijk gisteren iemand op bezoek gehad.

Ik ben zelf verzekerd bij Salland verzekeringen en ik kan 64 uur vergoed krijgen.

Op de papieren die ik toen van de kraamzorg had gekregen heb ik ook ingevuld dat ik graag 8 dagen van 8 uur wou hebben.

Nou is ze dus gisteren geweest en vroeg ze of ik dat nog steeds wou, ik heb nu zelf gekozen voor 4 dagen van 8 uur en en 4 dagen van 4 uur, omdat ik het anders wel heel veel vind.

mochten er problemen zijn dan kan ik gewoon aanspraak maken op de overige uren die ik dan nog heb.

Ik kon het dus wel zelf kiezen, zij deden dat niet voor mij.
Ik heb wel gehoord dat er bij sommige thuiszorg instanties niet genoeg mensen zijn dus dat het aantal uren wat je krijgt kan verschillen met wat je zelf aangeeft.

ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes!

liefs sarah 36w4d zwanger van 1e kindje
 
Hoi Manuela,
Ik ben ook verzekerd bij de CZ-Groep. Toen ik zwanger was heb ik rond de 12 weken gebeld met de thuiszorg. Daar heb ik aangegeven dat ik 8 dagen 8 uur zorg wilde. Dat kon mits er op het moment dat ik de zorg nodig had er genoeg mensen waren. Zouden er niet genoeg mensen zijn dan kreeg ik zoveel mogelijk hulp als ze me konden bieden.
Ik heb ook gebeld naar de CZ en doorgegeven dat ik zwanger was. Ik kreeg een formulier thuis om in te vullen. Er is nooit gesproken over een maximaal aantal uur dat ik kon krijgen.Ik moest wel een eigen bijdrage betalen van 3,50 per uur.

Ik de 7e maand kwam er iemand van de thuiszorg voor een intake gsprek.
Inmiddels was ik op mijn besluit teruggekomen en wilde alleen nog maar Moeder en kind-zorg. (= 2 uur per dag.)
Dit was ook geen probleem.

Succes en groetjes,
 
Het is ook verstandig om veel zorg aan te vragen als je nog twijfelt over hoeveel zorg je uiteindelijk wilt. Je kan makkelijker op het laatst wat uren afzeggen dan dat je er uren bij wilt.Voor meer uren dan de afgesproken uren hebben ze vaak niet genoeg personeel.
Groetjes,
 
Ook ik ben verzekerd bij CZ. En volgens de polis heb ik recht op 8 dagen van 8 uur en door de aanvullende verzekering indien noodzakelijk 4 dagen extra, maar toen ik bij mijn vorige zwangerschap me aanmelde, en ook bij deze zwangerschap, werden de aantal uren door CZ op 44 uur gezet. Pas bij de bevalling wordt naar de daadwerkelijke behoefte gekeken werd mij verteld. Er is nooit gesproken over een eigen bijdrage. Moet er wel bij vertellen dat ik particulier verzekerd ben, en dat is anders dan ziekenfonds.

Maar meiden hou er rekening mee dat per 1 januari alles gaat veranderen. Ik ben namelijk benieuwd, hoe zit het straks in de basisverzekering met het aantal uren (dit moet straks voor iedereen gelijk zijn), hoe zit het met de bijdrage (ook dit zou voor iedereen gelijk moeten zijn). Ik weet wel dat verloskundige hulp niet meetelt voor de no-claim maar verder tast ik nog in het duister.

Dus afwachten maar.....
 
Ook ik ben bij CZ verzekerd en 18 weken zwanger.

Ik heb me online aangemeld voor kraamzorg toen ik 12 weken zwanger was.
Je ontvangt dan vanzelf een bevestiging met het voorlopige recht op kraamzorg.

Ik ben ziekenfond verzekerd, en krijg ook slechts 44 uur zorg.
Na de bevalling kan dit ten gunste of ten nadele worden bijgesteld.
Mijn verloskundige bevestigde ook dat tegenwoordig niet meer de 8x8 uur standaard gegeven wordt. Ze was hierover ook absoluut niet te spreken. Overal wordt op bezuinigd! Een eigen bijdrage geldt inderdaad, van € 3,50 per uur.

Kijk anders even op de site van CZ, hierop staan veel gegevens m.b.t. kraamzorg.Succes!


 
Hoi

Ik ben ook cz verzekerde, en heb contact opgenomen met de kraamafdeling van cz. Zij kunnen je precies  vertellen hoe of wat. Ik ben particulier verzekerd en krijg 44 uur, dit zijn indicatie uren, als ik om medische redenen of omdat het niet helemaal goed gaat met de baby gaan ze bekijken hoeveel meer uur je kan krijgen.
Het aantal uren dat je krijgt hangt weer van je persoonlijke situatie af, of je alleenstaand bent, borstvoeding gaat geven, evt andere hulp in huis hebt, kinderen etc..
Dus gewoon contact opnemen met de cz kraamafdeling of online aanmelden.

succes
groetjes kirsten
35w1d
 
hallo bedankt voor de reacties.

bij mijn vorige zw, 2 jaar geleden kon ik dus wel nog kiezen, toen wilde ik maar 40 uur. nu wil ik, omdat nze dochter nog net geen 2 is en we een tweeling verwachten 8x8 uur en dan gaan ze bezuinigen..


dus als ik het goed begrijp dan kan het zijn dat ik toch nog voledige zorg krijg....

ach ja we zien wel.
 
Terug
Bovenaan