Kraamzorg

A

Anoniem

Guest
He hoi,
Heeft er iemand ervaring met de kraamzorg in Twenthe? Op het moment heb ik me al ingeschreven bij kraamzorg Twenthe, maar krijg van verschillende kanten te horen dat VVT beter is.
Bij kraamzorg Twenthe zou je veel verschillende mensen aan huis krijgen, terwijl bij VVT de persoon die je begeleidt bij je bevalling alle dagen bij je blijft.
Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn.
Liefs Lotte

Ik heb van kraamzorg Twente een hartstikke leuke kraamverzorgster gehad!

Ze zou ook de hele tijd blijven, helaas gebeurde dat niet omdat haar schoonvader was overleden en ze naar de begrafenis moest. Dat is overmacht.
Ze zei wel dat ze dat helemaal niet leuk vond om niet alle dagen te blijven.

Als ik weer beval en kraamzorg nodig heb (voorlopig nog niet) hoop ik dezelfde kraamverzorgster te krijgen.

Weet iemand of dat kan, of je een kraamverzorgster kunt "reserveren"

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

Ps: Ik was jarig in de kraamweek en de kraamverzorgster had thuis een soesjestaart voor me gemaakt. Vond ik erg leuk!

Ik vergeet telkens weer iets:

Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen, dus ik weet niet of dezelfde kraamverzorgster die je bij de bevalling hebt ook de hele week blijft.
Lijkt me wel het fijnst, dan kun je nog een beetje napraten.

hallo Lotte, ik moet nog ongeveer 2 weken en dan hoop ik ook kraamzorg te ontvangen van de vvt ik woon in Marienberg en had eerst van carinova gewild maar dat kon niet omdat de verzekering zei dat ze niet meer werkzaam waren in ons gebied ,zodiende kon ik dus uit 3 bureaus kiezen waaronder de vvt ,na het intake gesprek was ik gelijk overtuigd van de goede keuze , ze geven je een kraamhulp die de hele week blijft in het gezin ,er word dus niet met 2 of 3 kraamhulpen gewerkt ,zoals dat bij carinova al wel gebeurd omdat er veel partimers werken , nou dat vond ik al een heel voordeel omdat ik al 3 kinderen heb en dan vind ik een vaste kraamhulp in huis wel fijn voor ze want elke kraamhulp werkt weer anders in je huis , ik hoop dat het mij bevalt en jou ook ,groeten Alien

Hoi Lotte,
Wij hebben bij allebei onze dochters kraamzorg Twente gehad. Het is ons heel goed bevallen, we hadden beide keren de hele kraamtijd dezelfde kraamhulp.
Nu ben ik zwanger van de derde en sta weer bij Kraamzorg Twente ingeschreven.

Bij de verloskundige zeiden ze dat het verschil met VVT was, dat ze bij VVT niet allemaal alle diploma's hebben. Dit houdt in dat ze bijv. niet zelf de hielprik mogen doen, komt daar weer iemand anders voor.

En het kan natuurlijk gebeuren dat je een wisseling van kraamhulp krijgt, maar dat is geloof ik bij de meeste kraamzorgen wel, vooral in vakantietijd.

Wij hebben het in ieder geval niet meegemaakt, en omdat de verloskundige dat zei van die diploma's enzo, ga ik toch liever naar Kraamzorg Twente, weet je zeker dat je goed opgeleide hulp krijgt!

Groetjes Annemarie

Hallo meiden,

Een kraamhulp heeft diensten op-en-af. Onze kraamhulp (Hennie, Almere, geweldig mens!!) had diensten van 8 dagen (aan 1 stuk) en daarna was ze een aantal dagen vrij. Als zij ingeroosterd wordt op bijvoorbeeld haar vijfde werkdag bij een pas bevallen vrouw, kan ze daar dus nog maar drie dagen aan de slag. Logisch, anders zou ze ruim  twee weken non-stop achter elkaar werken. Na de derde dag zal dus haar collega het bij het gezin overnemen en heeft het gezin, helaas, wisselende kraamhulp. Ik had mazzel: tijdens mijn  bevalling (vroeg in de avond) was er een andere kraamhulp bij maar haar dienst zat er die dag op. De volgende dag kwam Hennie en die bleef de hele verdere periode. Ik denk dat jullie dat bedoelen met 'wisselende kraamhulp' maar dat is maar net hoe de roosters lopen op het moment van jouw bevalling. Sterker nog: je mag al blij zijn als je de volledige uren toegewezen krijgt, want als er in een periode ineens veel babies geboren worden, en er zijn kraamhulpen te kort, heb je pech. Dan moet er gedeeld worden. Dit komt in het zeer kinderrijke Almere (is mij verteld) vrij vaak voor, maar ook hier weer had ik mazzel. Ik denk dat het voor ons gewoon mooi MOEST zijn: de eerste bevalling was een vroeggeboorte (ruim 29 weken) en toen hebben we alles moeten missen (geen zwangerschapsverlof vooraf, kraamtijd was volledig ziekenhuis, geen kraamhulp bij thuiskomst)... wij hebben het bij onze tweede allemaal kado gekregen, hahaha! met dank aan Hennie van de kraamzorg!

Groet,

Anouk

Terug
Bovenaan