kraamzorg

A

Anoniem

Guest
hallo
ik heb met 10 weken zon beetje de kraamzorg geregeld maar heb tot nu toe nog niks gehoord

wanneer is het normaal dat je wat hoord zoals intake gesprek enzo

ik ben morgen 20 weken precies
groetjes

Ik heb een telefonische intake gehad, met 32 weken...weet nog wel dat ik me ook een beetje zorgen begon te maken of ze me niet vergeten waren, maar voor hun was het normaal die termijn, dus het kan nog wel even duren als je nu 20 weken bent, maar nix om je ongerust over te maken

Bovendien als ze je nu allemaal dingen gaan vertellen, ben je dat allang weer vergetern als het zover is...(ik tenminste wel....lichtelijk last van hersenverweking hihi)

Liefs Yvonne (vandaag uitgerekend....)

Hoi,
Bij sommige kraaminstellingen hoor je zelfs pas wat met 36 of 37 weken zwangerschap (dat was in mijn geval). Niet in paniek raken dus, je kan allicht even bellen wanneer het bij  jouw kraambureau wordt  gedaan.  Wel kreeg ik een bevestigingsbrief van de kraaminstelling nadat ik het bij mijn zorgverzekeraar in orde had gemaakt.

Ingeborg

Hoi hoi,

Toen ik de eerste x bij de Vk was geweest heb ik gelijk gebeld naar mijn verzekering en via hun heb ik een kraamhulp ingeschakeld. Binnen 2 weken kreeg ik een brief waarin ook stond aangegeven dat ze 2 maanden voor mijn bevalling contact opnemen voor een gesprek.

Maar bij de 1 is het anders dan bij de ander kan wel tijd verschil tussen zitten.

Gr Fruit Girl

Hoi,
Ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken over het feit dat je nog niets hebt gehoord.
Ik ben inmiddels 35 weken zwanger en had ook alleen een schriftelijke bevestiging van de kraamzorg en de aankondiging dat ze vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum zouden bellen voor een intake.
Ik kreeg toch een beetje de kriebels en heb ze gisteren zelf gebeld. De intake kon nog wel 2 weken duren! Want het was druk en 'de zorg gaat altijd voor, mevrouw'. Maar ja, ik heb gezegd dat het dus ook zo kan zijn  dat ik  over 2 weken hun bel met de mededeling dat ik geen intake maar een kraamverzorgster nodig heb! De reactie van de dame aan de telefoon was dat dat maar zelden voorkwam en dat het vast wel op z'n pootjes terecht komt.
Ik denk ook wel dat het goed komt, maar ik vind een intake bij 37 weken erg laat. Niet dat ik nu al alles klaar heb voor de komst van de baby, maar ik hoop toch dat ze eerder weer contact opnemen.
groetjes,
Willemien

Ben bijna 35 weken zwanger en heb toevallig vandaag het intakegesprek

Hoi hoi allemaal.
Ben nieuw hier en een beetje aan het rond kijken. Maar wilde graag toch even wat vragen. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik met 7 maanden controle krijg van de kraamzorg. Is dit nog steeds. Zit namelijk middenin een verbouwing en red het niet om met 7 maanden de babykamer klaar te hebben.

quote: blauwesmurf reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-03-2007 10:54:33'));

Hoi hoi allemaal.
Ben nieuw hier en een beetje aan het rond kijken. Maar wilde graag toch even wat vragen. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik met 7 maanden controle krijg van de kraamzorg. Is dit nog steeds. Zit namelijk middenin een verbouwing en red het niet om met 7 maanden de babykamer klaar te hebben.

hoi

Het is niet persee zo dat je die kamer kamer klaar moet hebben,ze komen gewoon uitleggen wat ze gaan doen als je bevallen bent en geven nog wat tips wat je nog moet regelen of hoe en wat in de babykamer als ie klaar is,stelt nix voor hoor is meer een kennismaking.groetjes wendy

Terug
Bovenaan