Kraamzorg

Hoi hoi,

Ik denk dat de meesten al kraamzorg hebben geregelt. Ik heb aangegevn dat ik flesvoeding wil geven en dat ik thuis wil bevallen. Nu krijg ik (voorlopig) 45 uur kraamzorg. Wij hebben straks een zoontje van 2 jaar, dus daar moet ook voor gezorgd worden.

Bij m'n eerste bevalling kwam ik na 5 dagen thuis en kreeg thuis nog 44 uur kraamzorg (o.a. voor borstvoeding en extra uren voor bekkeninstabiliteit).

En jullie?

Groetjes,
Nelly.

Ik wil weer gaan proberen om borstvoeding te geven, dus ik krijg dan 49 uur.
Maakt mij verder niet uit hoe ze dat gaan indelen.
Ik was bij mijn andere 3 kinderen vrij snel weer op de been, dus aan het eind van de kraamtijd vond ik het niet echt erg dat de kraamhulp weer wegging. Ik doe toch liever alles op mijn eigen manier.
Wat ik wel doe is de kraamhulp tussen de middag laten koken! Hoef je zelf (of je man) dat 's avonds niet meer te doen.
Ben blij dat ik niet in Juli/Augustus ben uitgerekend, want dan hebben ze landelijk gewoon een tekort aan kraamzorg i.v.m. babyboom.

Groetjes,
Els, 20wkn, 2dgn

oook ik heb net bericht gehad krijg 49 uur als ik het goed heb..
ik ga fles geven, en heb een meid van dan 3 1/2 rond lopen als het zover is...

zal ook wel verschillen denk ik waar je bij bent??

fijne zwangerschap verder

liefs mama van 1
21w zwanger

Hoi

Ik woon zelf midden in de randstad en ben dus ook heeeeeeeeel blij dat ik niet tussen mei en sept. uitgerekend ben. Bij het kraamburo waar ik ingeschreven sta was ik geloof ik pas de 5e in heel oktober, dus er is een goede kans dat ik gewoon de 49 uur ga krijgen. Alleen kunnen ze het natuurlijk nooit beloven. Ach we zullen zien, gelukkig heb ik nog een moeder die een handje zou willen komen helpen als het nodig mocht zijn, toch lekker om in geval van "nood" zo'n backup te hebben.

Groetjes Natalie

Hmmm, ik kreeg van de week al een waarschuwingsbrief dat ze gaan proberen de minimale zorg van 3 uur op een dag te geven! De vakantieperiode is in oktober echt allang afgelopen, dus ik vind het echt zwaar belachelijk!!!! Ik woon midden in de randstad, maar had toch gehoopt dat het in oktober geen problemen meer zou geven... ik ben bang dat ik gewoon moet afwachten hoeveel ik ga krijgen.

Groetjes, Michele (22+1 van de 3e)

Hee dAmes!

Ik heb me wel al ingeschreven en ook al post gehad, maar ik weet volgens mij nog niet hoeveel uur ik krijg... mmmm.. ben nu ineens bang dat er iets mis is gegaan met mijn inschrijving. zal eens bellen. Bij mijn vorige kindje had ik 40 uur, en dat terwijl ik borstvoeding gaf. Ik vond het heerlijk, wij hadden ook een hele lieve kraamhulp, dus dat scheelt.
Hebben jullie ook al een intake gehad?
Groetjes
Astrid

Terug
Bovenaan