Kraamzorg

Hallo allemaal,

Aangezien wij allemaal al kraamzorg moeten regelen leek het mij wel leuk om daar een onderwerp over te starten.
Ik heb mij deze keer weer bij dezelfde kraamzorgorg. als bij de tweede aangesloten, dat is mij echt heel goed bevallen. Deze keer vraag ik wel bij voorbaat al om minder uren later in de week. De vorige keer wist het arme mens van gekkigheid niet meer wat ze hier moest doen! De eerste 3 dagen wil ik het gewone aant. uren en de laatste dagen alleen in de ochtend.

Ben benieuwd wat jullie graag willen en wat de  verwachtingen zijn!

Groetjes Brechtje

Ik heb ook al vrij snel kraamzorg aangevraagd, via de verzekering hebben wij VTE kraamzorg toegewezen gekregen.
De vorige keer hadden wij ISIS.
Beide niet echt in de buurt, maar toe maar.
Bij onze vk werken ze het liefst samen met Icare omdat ze hen het best kennen.

Nu ga ik het anders doen als bij onze 1e.
Mijn man was vanaf de bevalling 2 weken vrij.
Dat gaat nu niet gebeuren.
De kraamverzorger komt 8 dagen en daarna neemt mijn man vrij.

Anders neemt hij al het werk uit haar handen en ga ik van schuldgevoel weer mee doen. Het gevolg; meteen de 1e dag alweer uit bed, elke dag samen bed verschonen, was doen en brood smeren voor de kraamhulp.
Nu blijf ik lekker een paar dagen in bed (zoals het hoort) om me fijn te laten verwennen.

De wereld veroveren kan een paar weken later ook wel!

Groetjes Gaby

Hoi,

@ Gaby, ik heb nu kraamzorg van ISIS aangevraagd.
                          Is het je goed bevallen?

En ook mijn man neemt pas vrij als de kraamzorg de deur weer uit is.
Eerst maar ff lekker laten verzorgen door de kraamzorg!
En dan nog 2 week door manlief!

Ik heb het nog niet aangevraagd, dit omdat ik eerst de volgende echo af wil wachten.
Bij de VK hadden ze mij gezegd dat als ik de zelfde wil als de vorige keer ik dat meteen aan moet geven bij de verzekering. Nou dat ga ik ook doen, want dat is mij goed bevallen.
Mijn man neemt meteen 2 of 3 weken vakantie als de kleine er is. Heeft hij de vorige keer ook gedaan en dat is ons beide goed bevallen. Ik denk dat het nu helemaal prettig is, omdat we er dan al een kleintje hebben lopen die aandacht nodig heeft.

groetjes daan

@suus; ja zeker... Isis was op zich erg goed.
De jonge dame die er was op de dag van de bevalling was erg leuk.
En de kraamverzorgster die daarna kwam was ook super aardig.
Ze wilde alles wel voor ons doen; eten koken, wassen etc. Alleen kreeg ze de kans niet haha. Alles was elke dag al gedaan en stuurden we haar altijd naar huis begin van de middag. Ze kwam uit Emmeloord en het was een wat oudere dame. Super zorgzaam hoor!

Groetjes!

hoi,

ik had ook al kraamzorg aangevraagd, maar sinds ik de folder in huis heb liggen, twijfel ik of ik het nog wel wil...

er is dan toch een 'vreemde' in huis, terwijl juist de eerste dagen zo intiem kunnen zijn met z'n drietjes (lijkt mij).
daarnaast is mijn vriend vrij als ik beval (docent en dus zomervakantie) dus ik sta er ook niet alleen voor na twee dagen.
ik twijfel nog en heb het formulier vooralsnog niet ingevuld voor retour!

hallo,

ik heb wel weer kraamzorg aan gevraagd bij de thuiszorg, maar hoef niet zo heel veel uur te zijn, als de controles maar gedaan worden, en mss is het wel lekker de eerste paar dagen wat hulp, we zullen wel zien hoe het loopt.

groetjes susanne

Ook wij hebben weer kraamzorg aangevraagd.
Ik sta ingeschreven bij de naviva was voorheen
kraamzorg twente.
Hte is eigenlijk niet in mj opgekomen om geen kraamzorg
aan te vragen.. als het niet meer nodig kan je ze alsnog
eerder naar huis sturen.
Er werdt mij wel verteld door de vk om mij vroeg aan te melden
omdat augustus een drukke tijd is en er wel eens tekorten
aan kraamzorg kon zijn.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.

Terug
Bovenaan