Kraamzorg

Hallo dames!!

Het gaat nu wel heeeeeeeeeeeeeeeeel hard! Ik heb het gevoel alsof het nog een maand duurt voor het kerst is! Maar goed, daar ging het niet over hahahaha...

De 20ste hebben we een intake gesprek met de kraamzorg... Wat kan ik verwachtten? Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind dat er 'iemand met verstand van baby's' ons komt ondersteunen... Maar het staat me ook tegen dat er een vreemde in me huis is.

Het is dus ons eerste kindje (als je dat nog niet tussen de regels door had gelezen ;-)) en zie er een beetje tegenop!

Help??!

Geen zorgen! Het intakegesprek is om je wensen kenbaar te maken. De kraamhulp komt je helpen. Het is hun werk om dat te doen met respect voor de situatie. Heel zwart wit: ze komt om jullie te helpen in jullie huis, waar jullie de baas zijn. Ik raad je aan goed met je partner te bespreken wat je wel en niet wilt, wat voor jou belangrijk is. Hij zal dit in de kraamweek in de gaten kunnen houden en eventueel met de kraamhulp kunnen bespreken op de achtergrond. Daar moet jij dan niet mee bezig zijn. Laat je lekker verwennen en geniet van de zorg en jullie kindje. Komt goed meid!

ik zag er ook tegen op bij mijn vorige zwangerschap een vreemde in huis, die in al je kasten zit. maar uiteindelijk baalde ik een beetje dat al die dagen weer voorbij waren. ik vond het heerlijk dat ze er was. viel me 100% mee.
en idd het intake gesprek is ervoor om je wensen kenbaar te maken, en ze komen kijken hoe alles ervoor staat in huis. en of je alles zo'n beetje hebt

de intake is echt heel eenvoudig.
Ik dacht ook dat ze vanalles gingen controleren of je alles in huis hebt, maar dat was vroeger, nu niet meer.
ze stellen vragen als:
-mag de kraamhulp een boterham mee-eten tussen de middag?
-kan je bed op klossen?
-mag er een stagaire bijzijn?
-heb je een kraampakket in huis?
-enz.

het stelt allemaal niets voor, en inderdaad jij bent de baas in je eigen huis en stelt je eigen wensen op.
succes en groetjes m

Volgens mij gaat de kraamhulp bij de eerste dag je ook gewoon wat dingetjes vragen zoals, doe je al je was in de droger, strijk je alles, wat en hoelaat wil je eten, mag ik mee eten, wat vind je belangrijk, structuur vaste tijden of beetje aanrommelen.

Dit hoor ik tenminste van vriendinnen, maar ligt ook maar net aan je hulp. Het kan natuurlijk ook dat er een kenau komt (hoorde ik laatst van iemand) die binnen komt en even verteld hoe alles in zijn werk gaat die dag.

whahaha

de intake is idd zoals andere al zeggen.

Intake heb ik al gehad dat gebeurd telefonisch hier...

Je kan heel duidelijk aangeven wat je wel en niet wilt.
Ik heb bij de eerste 2 in het kraamhotel gelegen en bij de 3de kraamzorg thuis gehad en ik zei gewoon wat ik wel en niet wilde hebben.

zo hou ik er dus niet van als iemand anders aan mijn spullen zit dus zij kwam echt puur alleen voor de baby en ze heeft 1 keer mogen stofzuigen maar verder wilde ik niet hebben dat ze wat deed.

Dit keer ga ik het toch anders doen...ik laat me nu volledig in de wattten leggen.

Succes

Terug
Bovenaan