Kraamzorg

Hallo dames, uit de vorige onderwerpen blijkt wel dat er meerdere meiden zijn die al een kleintje hebben. Dan weten jullie vast ook waar we straks bij het uitzoeken van kraamzorg op moeten letten. Zouden jullie een lijstje met tips en trucks willen maken waar de 'nieuw bakken' mama's in spe op zouden kunnen letten?
Ik vind dit toch wel één van de spannendere dingen om uit te zoeken. Heb zelf wel in de kinderopvang gewerkt, maar zo een klein krummeltje voor jezelf is toch wel even wat anders! Weet wel dat je het vroeg moet regelen, dus vandaar deze vraag nu al.....

Alvast hartstikke bedankt,

Liefs Son

Hoi Hoi,

Ik ben dan nog geen mama maar ik heb mijn kraamzorg al geregeld en mij werd van alle kanten gezegt dat het heel belangrijk is dat je een kraambureau hebt die je 1 en dezelfde kraamhulp geeft die periode en niet elke dag een andere, dit laatste zie je vaak bij de commerciele kraambureaus... let er op of vraag hier extra naar. Ik weet niet in welke regio je woont maar ik ga kraamhul[p krijgen van JoNa.

Wat mijn VK zei was dat Ik bepaal bij wie en niet je zorgverzekeraar, die heeft vaak een lijstje maar het gaat uiteindelijk om het uurloon dus je kiest gewoon je kraambureau en daarna zeg je tegen je zorgverzekeraar, die wil ik! punt haha!

Hopelijk heb je hier wat aan!

Liefs Kim

Dit topic moet ik in de gate houden als "nieuw bakken" mama (moet nog steeds wennen, aan mijn toekomstige nieuwe titel)!

Maar hoeveel weken ben jij Kim, moet ik nu al kraamhulp regelen. Terwijl ik nog steeds aan het afwachten ben of alles wel goed is met de kleine UK! Ik ben 6 weken..

Pff, wat komt er toch een hoop op me af

Liefs Elise

Ik heb bij beide kindjes thebe gehad, werd toen der tijd nog geregeld door m'n zorgverzekeraar en wij waren super tevreden!
Er was meteen een klik, ik heb geen dag op bed gelegen, was blij dat ik na 5 weken eindelijk uit bed kon haha, ze hebben toen heel mijn was met strijk weggewerkt, dat vond ik toch wel zo top!

ik heb me eigen bij thebe aangemeld daar was ik de andere 2 zwangerschappen ook dus heb er eigenlijk niet verder bij nagedacht bij mijn eerste zwangerschap moest ik bij thebe en dat is me goed bevallen had toen niet echt een keuze ik heb wel altijd gewoon de zelfde kraamhulp gekregen ik ben nu 6.5 week heb de kraamzorg al geregeld kan maar gedaan zijn

Hoi uckepuck, inderdaad lekker alvast regelen. Hoef je daar niet meer aante denken. Ik ben donderdag 8weken...

Succes ja er komt veel op je af, heb ik ook...

Liefs kim

Ik heb de pech gehad dat ik na de bevalling maar halve dagen kraamzorg kreeg vanwege de drukte. Dat was echt vreselijk, zeker bij de eerste waarbij de bv niet goed liep... De tweede keer heb ik wél 8 uur hulp per dag gehad. Dus je kunt vragen hoe ze met drukke periodes omgaan.

Terug
Bovenaan