Kraamzorg..

Hoi Meiden,

Ben vandaag bezig met me kraamzorg te regelen op advies van de vk omdat daar ook druk kan zijn.
Weten jullie al hoe jullie dat gaan doen of nemen jullie geen kraamzorg?
Ik heb me bij een wat kleiner bureau aangemeld zodat ik de dagen dat iemand komt dezelfde persoon is want dat vind ik erg fijn.

Liefs.

Hallo,

Heb nu drie keer kraamzorg gehad, maar ik vind het fijn als ze weer gaat, gewoon heerlijk alleen! Maar bij elke kraamzorg dezelfde kraamverzorgende gehad, dat is idd wel fijn! Ik ben nu 17 weken en nog steeds geen kraamzorg geregeld

Ik kreeg zo'n 6 weken geleden al het advies om kraamzorg te regelen. Heb dit toen ook maar meteen gedaan. Hoeveel uur kraamzorg krijg je eigenlijk bij een normale zwangerschap/bevalling en hoeveel uur is dat per dag.. Tis mn eerste dus heb geen idee...

Hier gaat het via een schema. Standaard 38 uur, zelf in te delen qua tijd halve of hele dagen. Geef je borstvoeding dan krijg je twee uur extra erbij, zware bevalling dan ook extra uren. Zo gaat het hier bij kraamzorg Naviva. Ik zelf vind halve dagen het prettigst. Op gang helpen bij opstaan en douchen, baby badderen, ontbijtje. Kan ik mooi knuffelen met mijn popje. 's middags lekker samen naar bed en als je wakker wordt gaat ze weer weg! Heerlijk!

Ja heb papieren mee gekregen hoeveel uren ik kraam zorg en inderdaad halve dagen klinkt goed, ik hou er niet zo van zo een vreemd iemand in je huis de hele dag en me vriend neemt ook vakantie op als ik bevallen ben.
@ vierde wonder, leuk 4e kindje, meisjes of jongens?

Ik heb het eigenlijk nog niet geregeld, maar één belletje en dat is ook klaar. Ik ga gewoon weer voor de kraamzorg die ik de vorige 2 keer ook heb gehad. Eigenlijk maakt het niets uit wie je hebt, ook al doet men je denken van wel (speciale contacten met verloskundige bla bla).

Aantal uren weet ik niet meer, maar ik geeft brostvoeding en dan komt het effectief neer op 8 dagen. De eerste dag 8 uur en dan elke dag wat minder, de laatste dag is meestal maar een halve dag. Als er problemen zijn kun je nog een 9e en 10e dag krijge maar dan moet de verloskundige bijtekenen en dat doet ze vaak niet.

Het hele gebeuren is eigenlijk best een dure grap schik daar niet van.

Terug
Bovenaan