Kraamzorg

Nou, de kraamzorg is langsgeweest, gesprek van 2 uur dus best wel lang. Goed gesprek, maar heel veel tegenstrijdigheden (wat hij zei, en wat ik om mij heen al allemaal gehoord heb).

Bijvoorbeeld Flesje met BV gewoon opwarmen onder de warme kraan, geen hydrofiel luier, onder het hoofdje in het bedje. Geen fleecedekentje, maar wolllen of katoenen.

Maar had wel een goed gevoel over het gesprek en ik denk dat elke kraamverzorgster toch weer iets anders zegt. Krijg 49 uur, maar volgens mij heeft iedereen daar recht op.

Dag dag
Mariska
 
Hay hay,

Ik wordt soms een beetje moe van die regeltjes. Natuurlijk is het ene beter dan het andere maar wat is nou eigenlijk beter? Je hoord allemaal verschillende dingen! Sommige dingen vind ik ook zo overdreven!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

P.s: ik krijg 48 uur geloof ik
 
Ja al die regeltjes en iedereen heeft andere regeltjes pfff ellende!

Ik hoop toch niet dat ze veel aan te merken hebben over de spulletjes ga echt niet allemaal andere spulletjes kopen als het niet zo nodig is natuurlijk hihihi.
Binnen een organisatie zeggen ze ook verschillende dingen, ik heb met mensen gesproken die 2 verschillende kraamverzorgsters hebben gehad en alle 2 hadden ze andere regeltjes heel apart!

 
kijk dat is ook bij iedereen anders. ach ja ik zie het wel laat me niks wijsmaken vraag wel veel aan de ervaren mensen met kinderen hahaha die kindjes zijn ook groot geworden.

Komen ze altijd bij je thuis dan? volgens mij gebeurd er ook veel telefonisch?
 
bij mij was het ook telefonisch, omdat het de tweede is. Maar er zit wel 6 jaar tussen dus in de tussentijd is er weer zo veel veranderd in kraamzorgland, dat ik weer zo veel nieuwe dingen hoorde.

Zo raadde zij de aerosleep weer af, omdat dat niet samen mag met een kruik (?) mag ik geen speentje geven zolang hij borstvoeding krijgt, idd lakentje met een wollen of katoenen dekentjes, babietjes mogen weer op de rug slapen, of op de zij als je dat gevoelsmatig prettiger vind. Babykamer checken ze idd niet...

Ik dacht dat je als je borstvoeding gaat geven je meer uur krijgt maar volgens mij is dat niet zo...ik krijg ook 49 uur.

 
Terug
Bovenaan