kraamzorg

Hoi is bij iemand de kraamzorg al geweest? Hoe was dat? Moet je vooraf veel voor doen? Behalve de babyuitzet lijst in huis hebben? Ze komen donderdag. Ik vind het allemaal nu wel gevaarlijk dichtbij komen hoor! Het lijkt wel alsof ik nu echt moeder word? Kan t me Nog niet echt voorstellen. Ik verantwoordelijk voor n kleintje die Ja aan t einde van t weekend niet weer terug geeft aan z n moeder? Als ie krijst dat hij Dan voor mij roept? En als hij huilt dat ik Opeens moet weten waarom? Wooowwwwwwww. Nou Ja eerst maar even de kraamzorg. Iemand tips?

Hahaha... je groeit er vanzelf in hoor, in die moederrol. Die eerste paar dagen is het echt nog zoeken naar de oorzaken waarom hij/zij huilt... Ik vind het, ondanks dat het de derde is, ook weer spannend hoor, de jongste is nu 4, dus het is alweer even geleden. Ik ben blij dat de kraamzorg hier niet aan huis komt vóór de bevalling, want de babykamer is nog net niet af!

Ja, ze neemt straks een heel lijstje met je door wat je in huis moet hebben en wil uiteraard de babykamer zien. maar gewoon zorgen dat de babykamer er een beetje fatsoenlijk uitziet en de koffie klaar staat...

Bij mij is de kraamzorg al wel geweest. De babykamer was al klaar. Ze wilde alleen weten wat wij van de kraamzorg verwachten en wij moesten ons bed nog op klossen zetten. Verder als tip kregen we om nog de kruiken te testen op lekken. Nou das nu allemaal gebeurd alleen de klossen zijn bierkratten. Gaat ook goed. Verder is het voornamelijk een gesprek met wat jij van hun verwacht en wat de kraamzorg van jou verwacht. Maak je er maar niet te druk om. Succes donderdag.

ik besefte mij toen de kraamzorg was geweest dat we nog wel het een en ander moeten doen.
Ik had er nog niet zo bij stil gestaan bij bed op klossen en zo. Maar we hebben ook nog ff de tijd. (9 weekjes)
We zijn er toch heel anders meebezig dan met de eerste. maar ach ja het komt vast allemaal wel goed.

Groetjes Corinne

Bij een tweede komt de kraamzorg al niet meer. Wordt niet vergoed door CZ??? Heb alleen maar telefonisch contact met hun gehad. Als het goed is nemen ze 4 weken voor mijn uitgerekende datum contact met me op.
Moet eigenlijk ook nog van alles regelen.....

Terug
Bovenaan