kraamzorg

hmimes

New member
Ik heb echt geen zin in een kraamzorg die om 08:00 voor de deur staat , is dat te regelen ?

En dat ze eventueel eerder op de dag weg gaat ?

Ik krijg haar 49 uur moet ze dan verplicht 8 uur op de dag blijven of kan ik dat versprijden ?
Moet het binnen 1 week op want ze blijven meestal toch maar 1 week ?
 
Hoii

Je kunt dit met je kraamverzorgster afspreken wat voor tijden voor jullie beide prettig zijn. Bij ons kwam ze om 9u en bleef tot half 4 a 4u. Ik vond het erg prettig! Ze had van mij nog wel langer mogen blijven! En geloof me 9u is lekker hoor. Ik lag nog lekker met Laurie in bed en kreeg daar heerlijk mn broodje en thee. Na de bv ging Laurie slapen en ik lekker douchen en de kraamhulp ging de was doen en stofzuigen.
Bij ons had ze zondagmiddag en maandagmiddag lekker vrij zodat ze bij haar eigen kindjes kon zijn.
Als je een leuke hulp hebt valt dat allemaal te bespreken! Ik zat overigens bij de Kraamvogel.
 
Je bent niet verplicht om 49uur kraamzorg te nemen...dat zijn de uren die je krijgt. Miss moet je wel een eigen bijdrage per uur betalen. Ik heb gekozen voor kraamzorg bezoeken...dan komt de verloskundige 3 uur per dag. Ik heb namelijk zelf genoeg eigen hulp. Als ik meer hulp nodig heb dan kan ik het zelf nog aangeven en dan kan ze nog wat langer blijven.
 
Bij mijn eerste had ik dat ook... Ik koos ook voor bezoeken van 3 uur per dag. Ik vond dat soms al lang... Ik was direct na de bevalling weer op de been, borstvoeding liep lekker en mijn man was vrij. We hadden alleen onszelf en de baby en hoefde daar echt geen vreemde bij...
Maar bij de tweede en derde vond ik de ondersteuning wel heel fijn! Ze bracht de oudste naar school, speelde met mijn peuter en werkte de enorme stapels was weg. Dat is natuurlijk een hele andere situatie.
Ik ben nu zwanger van de vierde (mei 2012) en ga nu weer voor volledige kraamzorg.
 
Terug
Bovenaan