Kraamzorgverhalen

Ik heb net het intake gesprek gehad met de kraamzorg. Nou hebben wij bij Margo helemaal geen kraamzorg gehad omdat ze 10 dagen in 't ziekenhuis moest blijven. Hebben jullie leuke, lieve of misschien vervelende ervaringen met kraamzorg? Geen idee wat ik ervan moet verwachten eigenlijk.

Liefz Esz

Hey,

Bij mijn zoontje hadden wij een hele jonge griet. En we waren er niet echt gelukkig mee. Ze had ons dingen verkeerd verteld en toen ze de eerste dag wegging had ze nog niet eens uitgelegd hoe we het flesje moesten maken. Verder was ze lui en hebben we eigenlijk niet veel aan haar gehad. Niet echt een positief verhaal dus, haha. Nu zijn we bij een andere kraamzorg en ga ik in ieder geval vragen naar een wat meer ervaren persoon. En als het me niet bevalt ga ik er ook gelijk iets van zeggen. Dat had ik toen ook moeten doen. Maar ik ben daar niet zo goed in, hihi. Wij krijgen trouwens ons intakegesprek pas in de 7e maand ofzo.

xx Natas

Wij krijgen de intake ook veel later. Ik weet niet meer precies wanneer, maar volgens mij staat het in m'n agenda van volgend jaar :).
Wij hadden vorige keer een super-kraamhulp. We hebben al gevraagd of ze weer wil komen, maar ze zit niet meer in de kraamzorg.. jammer..
Ze deed echt alles in huis, wassen, strijken, schoonmaken en ze stelde zelfs nog voor om het avondeten voor te bereiden.
Mijn man was ook gewoon thuis en die werd af en toe vriendelijk gevraagd of hij ook even ging rusten, want anders had de kraamhulp niets meer te doen :).

Hallo,
Wij hebben ook al volgende week de intake.
En met een maand of zeven komen ze nog een keer bij je langs. Ik vind dat wel prettig want ook voor ons is alles nieuw!
Wij hebben kraamzorg aangevraagd bij de Kraamvogel.
Groetjes

wij krijgen ook kraamzorg... ik vind het ronduit vervelend zo'n vreemd persoon in huis die aan mijn spullen zitten en mijn huis schoonmaakt! Dus wij hebben het minimale van 4 uurtjes per dag moeder en kindzorg en dat is alleen voor mij en de kleine om onze gezondheid een klein beetje in de gaten te houden ( in hoeverre ze daar dan in geschikt zijn want dat ligt ook weer aan de persoon)

Dit is onze 4de keer kraamzorg dus en elke keer hebben wij voor dat minimum pakket gekozen en 5 verschillende vrouwen in totaal gehad. ik moet zeggen ik heb niet heel veel nare ervaringen maar heel eerlijk vind ik het ook niet echt jippie! Ik doe liever alles zelf. en ja zo eigenwijs ben ik... ik kwam met me dochter net na de bevalling terug van het ziekenhuis en ben gelijk gaan opruimen en schoonmaken. Ik kan je alleen mee geven dat wanneer je het geen fijn iemand vind of je het niet fijn vind dat die persoon bepaalde dingen doet dat je het aangeeft of laat het anders je man aangeven! zolang je dat blijft doen komt het goed...

wij hadden bij ons eerste echt een schat van een vrouw.
onze buurvrouw is ook kraamverzorgende, maar zij was toen nog vrij. ze wou wel iets eerder beginnen, maar ze had nog 1 week, dus dat was niet te doen, helaas.
gelukkig kregen we een schat van een vrouw. heel actief en ook gaf ze mark regelmatig een duwtje in de rug dat hij ook moest gaan rusten.
gaan zeker vragen of ze weer terug kan komen.

Bij de geboorte van onze eerste zoon zaten wij ook bij de kraamvogel. Helaas zijn er tijdens de kraamperiode ernstige inschattingsfouten door zowel de kraamhulp als de verloskundige gemaakt.
Het had niet veel gescheeld of mijn zoontje had een bloedtransfusie nodig. Laten we het maar niet hebben over zijn hersenfuncties.

De verloskundige is uiteindelijk eindverantwoordelijk maar goed. De vrouw die ons hielp via de kraamvogel zat al 35 jaar in het vak. Wij hebben meerdere malen aangegeven dat we het niet vertrouwde. Uiteindelijk ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat ik last had van een infectie na mijn keizersende, en daar hebben we nadrukkelijk gevraagd of ze mijn zoontje konden testen. Binnen twee uur stond er een kinderarts aan mijn bed met de boodschap dat het foute boel was. Het biobeline gehalte van mijn zoontje was 434 op dag 7. Als je nagaat dat 250 al als hoog wordt gezien...

Nu zitten we weer bij de Kraamvogel, maar hebben hele strakke afspraken gemaakt.
1. Die vrouw komt bij mij niet meer in huis.
2. Als er niet naar ons wordt geluisterd, maken wij net zoveel kabaal totdat er wel iemand naar ons luisterd.
3. we willen dat een vriendin uit de familie ons helpt. en die werkt bij de kraamvogel. Dat is ook de enige rede geweest waarom we ons toch bij deze toko hebben aangemeld.
4. De volgende keer bij gezeur ondernemen we jurisdische stappen.

Terug
Bovenaan