Kraanwater buitenland

Wij gaan binnenkort heerlijk op vakantie naar Griekenland met onze dochter van 5 mnd. Nu vraag ik me af of ik gewoon het kraanwater daar kan gebruiken voor de voeding (gekookt en afgekoeld)? Of kan ik beter bronwater kopen? Is het aan te raden haar daar vanwege de warmte meer vocht te geven? En doe ik dat dan gewoon middels een flesje met puur water of hebben jullie ander drinken gegeven op die leeftijd?
 
Nee in griekenland mag je niet uit de kraan drinken. Ik vind het al vies, zo'n chloorsmaak zit er aan. ik zou het daarom ook niet uitkoken want die stoffen krijg je er niet uit.
In griekenland kun je in supermarkten heel goedkoop water in flessen kopen. Dus ik zou dat gewoon gebruiken.

En voor extra drinken: als ze water wil drinken zou ik haar water geven, anders een beetje thee (vruchtenthee)... wil ze dat allemaal niet dan kun je diksap geven, doe dan veel water en weinig siroop... dus alleen een beetje voor de smaak. Er zitten alleen natuurlijke suikers in en geen extra geraffineerde suikers. Dus alleen maar gezond, net zo gezond als het eten van fruit. helaas is het wel slecht voor de tandjes, maar als je die poetst is dat weer opgelost. En het is vrij duur zo'n fles. Huismerk is trouwens ook een stuk goedkoper. Maar ik heb het er wel voor over. Het is veel gezonder dan limonade. Ik weet niet of het in griekenland te krijgen is, maar hier in de supermarkten wel en je doet heel lang met zo'n fles.

Fijne vakantie!
 
Hi,

Ik zou water kopen in de winkel en geen enkel risico nemen. Op vakantie naar Italie drinken wij zelf wel thee van water uit de kraan, maar gaven het onze oudste nooit!

Krijgt je kindje al bijvoeding? Of krijgt ze alleen nog melk? Want om extra vocht te geven kan je verdunde melk geven: 1 schepje melk op 60 of 90 water. Toch een beetje smaak maar niet meer voeding.

Gr. Tamara.
 
Net als wat de rest zegt, geen kraanwater. Het water is daar niet van constante gegarandeerde kwaliteit.
En extra vocht is eigenlijk niet nodig als je dochter nog geen bijvoeding krijgt. Het enige dat ze binnenkrijgt is vocht en dat is prima. Ze zal zelf wel aangeven of ze meer wil en dan kan je idd wat extra water aan de fles toevoegen. Of gewoon een flesje water geven, misschien vind ze dat wel lekker. Of (met een max. van 1 liter) extra flesvoeding.
 
Terug
Bovenaan