kraanwater,magnatron water,gekocht water of toch gekookt water???

Hoi Allemaal,

Is het nou de bedoeling dat je het water wat je gebruikt voor de melk eerst kookt dan laat afkoelen en opwarmt in de magnatron?
Of is het toch beter om het te koken allaa de minuut af laat koelen in een bakje koud water of stromend water?
Of kan je 'smorgens ook water koken en dan als je het nodig hebt op warmen in de magnatron.... (ivm met snelheid huilende baby).
Het is een beetje onduidelijk.
 
Hoi Meta,

Ik heb gehoord dat je altijd gekookt water moet gebruiken voor de melk.
Ik zorg dat ik 's avonds afgekoeld gekookt water  al in de flesjes kan doen en dan
zet ik de flesjes in de koelkast. Dan kan ik gelijk 's morgens de flesjes in de
magnetron opwarmen. Maar af en toe (als ik het vergeten ben) dan kook ik het
water voordat ik hem in het badje doe en daarna is het zo afgekoeld dat ik het gelijk
met de poeder kan mixen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 


Hoi,

Ik kook ongeveer 2 liter water, als dat afgekoeld is dan vul ik de flesjes bij en de rest doe ik in een pak barleduc.
Maar wat ik eigenlijk wil weten tot welke leeftijd je door moet gaan met koken, anouk is nu 6 maanden, is het dan nog wel nodig om het water te koken?

 

Hallo!
Ik gebruik gewoon koud water voor de flessen. Ik warm het op in de magnetron, per fles. Ons is verteld dat dat kan als je het per fles klaar maakt, wil je een voorraad maken dan wel koken, afkoelen en bewaren in de koelkast. Het water in NL is schoon genoeg om rechtstreeks te gebruiken.... Groetjes Karen

 
Terug
Bovenaan